Ga naar inhoud

Excel : Geneste IF functie..


Yasmine

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier ziet u dus wat ik probeer te doen(rechts vanboven staat wat er moet gebeuren), nu ik moet dit oplossen met een GENESTE IF FUNCTIE.. Deze formules heb ik allemaal geprobeerd & lukken niet.

=IF(B5:B17="Garica"; C5:C17="Mamen";E5:E17=F6)

=IF((B5:B17="Garcia)AND(C5:C17=""Mamen");D5:D17=F6 )

=IF(B5:B17="Garcia";IF(C5:C17="Mamen";E5:E17=F6wink.gif)

f0vh4n.png

Vriendelijk bedankt

Yasmine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een rare opmerking van mij, maar bij een nederlandse excel versie, moet u dan niet nederlandse commando's gebruiken?

Gebruik in plaats van IF eens ALS.

Bucky weet veel over geneste excel-functies. Hij komt veel online en bekijkt regelmatig office-vragen. Wacht dus even af tot hij online is.

Update: ah ok, je hebt engelse excel versie. Dan klopt IF wel.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yasmine,

Zoals ik het zie, moet je denken als:

=ALS(EN(B6="Garcia";C6="Mamen");E6;"")

Moet er gezocht worden in de rijen, zou ik het zo doen:

 
=SOMPRODUCT((B5:B17="Garcia")*(C5:C17="Mamen")*(E5:E17))

Gebruik de juiste formule voor:

Lijkt mij op een school opdracht;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel Bucky, ik ken echt u handen & voeten kussen..!! Ik ben dat al sinds deze morgen 8u ah zoeken.. En nee, is geen schoolopdracht, ik volg TEW & we hebben in de les de geneste IF functie gezien & onze assistent heeft online voor ieder hoofdstuk gelijkaardige oefeningen gepost die we ook op ons examen gaan krygen.. Ik zit nu in de blok & onze assistent is tydens de vakantie niet bereikbaar, daarom dat ik het langs dit medium vraag. I

---------- Post toegevoegd om 19:55 ---------- Vorige post was om 19:54 ----------

In ieder geval BEDANKT..! Beide..!!

---------- Post toegevoegd om 19:56 ---------- Vorige post was om 19:55 ----------

Maar ik heb toch nog eens snel vraagje, het lykt zo simpel wat je hebt gedaan.. Is dat echt het enige wat gedaan moest worden..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bucky: als excel kenner moet jij dat misschien weten, is de opgave van Yasmine ook op te lossen met allemaal geneste IF functies en dus geen andere functies erbij?

Ik zag even naar dit:

Zo werkt Excel » Blog Archive » Geneste ALS Functie

Als je meer dan 7x ALS nest in een functie moet je de functie SUMPRODUCT gaan nemen, want je kan maar maximaal 7x ALS nesten in een functie:

http://www.zowerktexcel.nl/functies/meer-dan-7x-als/

Maar zoals jij het hebt gedaan, is het én eenvoudig, én ook goed!!!!!

SUMPRODUCT is een heel krachtige functie en hangt blijkbaar samen met de IF functie.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je uurloon maal uren, dan kan dat zo.

 
=IF(AND(B6="Garcia";C6="Mamen");D6*E6;"")

 
=SUMPRODUCT((B5:B17="Garcia")*(C5:C17="Mamen")*(D5:D17*E5:E17))

Let wel op: dat kolommen in de SUMPRODUCT formule altijd de zelfde lengte hebben, en niet de gehele kolommen mag bevatten.

Groet bucky

P.S. handen en voeten kussen hoeft echt niet hoor.......een bedankje via het forum is al een opsteker om ermee door te gaan;-)

@Kurt,

Wat jij bedoeld, is om de ALS functie als zoek functie te gebruiken. Maar daar hebben we VERT.ZOEKEN voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je uurloon maal uren, dan kan dat zo.

 
=IF(AND(B6="Garcia";C6="Mamen");D6*E6;"")

 
=SUMPRODUCT((B5:B17="Garcia")*(C5:C17="Mamen")*(D5:D17*E5:E17))

Let wel op: dat kolommen in de SUMPRODUCT formule altijd de zelfde lengte hebben, en niet de gehele kolommen mag bevatten.

Groet bucky

P.S. handen en voeten kussen hoeft echt niet hoor.......een bedankje via het forum is al een opsteker om ermee door te gaan;-)

@Kurt,

Wat jij bedoeld, is om de ALS functie als zoek functie te gebruiken. Maar daar hebben we VERT.ZOEKEN voor.

Bicky, is dit ook een geneste if functie : =IF(B6="Garcia";IF(C6="Mamen";E6;"");"")

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.