Ga naar inhoud

Lage signaalsterkte op draadloos netwerk


xxharesxx

Aanbevolen berichten

Ik heb net een Wireless N USB Mini Adapter gekocht van Dlink. Namelijk : DWA-140

Ik heb het gekocht voor 36 euro in de Saturn.

De router ligt een kamer verder en op dezelfde verdieping. Met mijn Asus ee pc notebook krijg ik een bereik van 5 streepjes. Op mijn desktop krijg ik in dezelfde kamer maar amper 3 streepjes..

Weet iemand waaraan dit ligt ? Ligt het aan de Adapter ? Indien ja, welke is dan beter ?

Alvast Bedankt,

Hares

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een iets andere versie maar dan dual versie.

3 streepjes is normaal gezien meer dan voldoende.

Hebt je achteraan de desktop aangesloten?

Het is beter van voor ofwel via verlengstuk usb kabel.

Wel heb ik de installatie niet gedaan maar de driver via apparatenbeheer geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vanvoor aangesloten en ook met de verlengkabel. Is de installatie dan zo beter ?

Want ik heb geinstalleerd met de cdrom en bij deze software had ik maar 2 streepjes. En met de gewone software van windows xp heb ik rond de 3 en 4 streepjes. Maar omdat de router dichtbij staat dan moet hij tog ook 5 streepjes aankunnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet noodzakelijk omdat vele factoren invloed hebben.

De streepjes bepaald enkel de signaal sterke en niet de snelheid van de download bijvoorbeeld.

Ook hangt het veel van de computer zelf af hoe sterk het is.

Wat je wel kan doen is om in de router bij wireless gedeelte kan je bij SSID de kanaal wijzigen want er kunnen storing zijn van bijvoorbeeld draadloos telefoon aanwezig zijn.

Zet het eens op 7

Normaal gezien kan je daar ook opgeven welke signaal het moet zenden.

Als je overal N netwerkkaarten hebt dan kan je daar beter op N zetten of 300 mbps.

Soms staat er 20/40 mhz en dan kan je op 40 mhz zetten.

Hoe gewoon driver installeren zonder de software te installeren.

Ga naar configuratiescherm / software

Verwijdert daar Dlink software.

Ga nu naar apparatenbeheer en daar ziet je een gele teken.

Klik daar op en dan stuurprogramma wijzigen en dan naar de cdrom gaan en windows zal dan de driver installeren.

Zo heb ik dat gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk nooit of ik 5 strepen heb want dat heeft totaal geen zin.

Ik wil alleen weten of internet en onze netwerk werkt.

Waar mijn laptop is daar is het 5 strepen maar het staat ook op amper 2 meter dan range extender (extra antenne)

Maar deze range extender moet ook draadloos naar de router gaan over een afstand van 20 meter en eveneens door dikke muren en dikke plafond. In dit geval heb ik wel 5 strepen maar is de snelheid van internet lager wegens de afstand.

Op een andere computer is het slechts 2 strepen maar internet en netwerk werkt perfect.

Maar deze zender moet wel door een muur van 40 cm heen.

Deze computer heeft Dlink DWA-160

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.