Ga naar inhoud

Advies gevraagd


Gast Skinkar

Aanbevolen berichten

Hey mensen,

Ik wil graag een nieuwe pc kopen en uiteindelijk heb ik er 1 gevonden op alternate. Volgens mij is die niet heel duur voor de specificaties die je krijgt. Wat vinden jullie ervan? Of hebben jullie misschien iets beters?

Alvast bedankt!

ALTERNATE - BUILDERS - ALTERNATE Saturnus P110

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Voor alles en nog wat: gamen, multimedia, films, school.
  2. Wat is mijn budget ? - rond de 1000 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Ik wil graag een kant en klare pc, waar ik helemaal niks aan hoef te doen.
  4. Ga ik overklokken ? - Ik ga niet overklokken.
  5. Ga ik later upgraden ? - Ik ga ook niet upgraden.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -Niet per se.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 Home Premium
  9. Ga ik zelf installeren ? - Zelf installeren is geen probleem.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Ik wil in ieder geval een i7 2600, ik heb gehoord dat het een stuk beter is dan de oudere i7's voor de prijs.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Nee

aangepast door Skinkar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de prijs is het een goede PC.

Goede videokaart en voldoende geheugen en snelle harddisk.

Min-punt is misschien de voeding wattage die aan de lage kant is maar ze zullen dat volgens PC wel berekend hebben.

Of hebt je zelf samengesteld?

Ik zou voor minstens 650 watt voeding vragen indien het mogelijk is gezien er tegenwoordig ook externe toestellen worden aangesloten.

Wel staat er geen moederbord vermeldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de Saturnus P110 betrefd:

pluspunten:

- Processor (nieuwe, sterke processor die aan jou eisen zal voldoen)

- Grafische kaart

- Bluray (vooral voor multimedia...)

minpunten:

- RAM-geheugen (voor 1000 euro had hier beter 6GB geweest ipv 4GB)

- Lichte voeding (Hier had beter een iets zwaardere voeding gezeten zoals Stegisoft al vermelde)

Al bij al is dit zeker geen slecht systeem. En eventueel kan je later nog upgraden naar 6GB RAM en/of een SSD.

Wel even erbij zeggen dat dit systeem zonder scherm, muis en toestenbord word geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze pc heb ik niet zelf samengesteld. Waarschijnlijk hebben de mensen van alternate dat berekend. Wat ik weet van de moederbord is dat het van de merk MSI is, de type is mij ook onbekend. Ik heb alleen nog een vraagje over de processor, het is een een i7-2600 en geen i7-2600k. Is daar een groot verschil tussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de nieuwe cpu die amper een paar dagen oud is gaat het volgende:

Voor circa 300 euro koop je met de Core i7 2600K nu een processor die gemiddeld de prestaties van de peperdure 6-core Core i7 970 evenaart. En voor zo'n 170 euro krijg je met een Core i5 2300 prestaties vergelijkbaar met een bestaande, veel duurdere Core i7 950. Met de komst van deze nieuwe Sandy Bridge processor zijn de bestaande Socket 1156 CPU's in één klap volstrekt oninteressant geworden.

Anders gezegd: je kan de nieuwe processor niet in uw huidige moederbord plaatsen omdat je 1155 socket nodig hebt.

Het is nog nooit gebeurd dat een nieuwe socket 1156 sneller van de markt is dan gebruikelijk.

Normaal gezien worden nieuwe processor gemaakt op basis van de huidige socket.

Maar de nieuwe processor is totaal anders dan de huidige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm ik heb die pc niet zelf samengesteld, dat hebben de mensen van alternate gedaan. Waarschijnlijk hebben zij wel gekozen voor een moederbord die geschikt is voor de Sandy Bridge processor, eentje met 1155 socket. Maar wat mijn vraag eigenlijk is, of er een groot verschil is tussen "K" versie. Die heeft een GPU HD 3000 en de andere HD 2000. Ik heb gelezen dat de K versie meer voor mensen was die gaan overklocken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even 1 klein puntje 2600 of 2600k zijn allebij de niewe soket 1155 er zit volgens mij bijna geen verschil tussen ze lopen allebij op 3.4ghz turbo ook het zelfde.

alleen de Graphics iets zijn anders .

als ik er naast zit hoor ik het graag ?

Inderdaad de 2600 en de 2600K processors zijn dezelfde, nieuwe Sandy Bridge processors met socket 1155 socket. De 2600 en 2600K zijn helemaal hetzelfde en beschikken over dezelfde features. Ze beschikken dus ook beiden over Intel graphics. De Sandy Bridge beschikt over 2 chipsets: de H67 en P67. De P67 is bedoeld voor computergebruik waarbij je geen gebruik gaat maken van de geïnegreerde videokaart van Intel maar een andere wil gebruiken van Nvidea of AMD/ATI. de H67 gebruikt wel de Intel graphics. Omdat de PC een AMD HD6870 heeft zal Alternate hoogswaarschijnlijk gekozen hebben voor de P67 chipset.

het verschil tussen deze twee is dat je bij de K-versie de multiplier van de CPU kan verhogen omdat deze niet gelocked is. Dus de K-versie heb je enkel nodig als je gaat overclocken anders ga je er geen snelheidswinsten mee behalen.

In het eerste bericht werd aangegeven dat je niet wil overclocken dus volgens mij heb je niet aan de de K-processor.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd...

Voor meer info over Sandy Bridge: Intel Core i7 2600K, i5 2500K, i5 2300 Sandy Bridge review | Hardware.Info Nederland

aangepast door Hitach
fout geschreven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.