Ga naar inhoud

bereik draadloos internet


boysim

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik zit met een klein probleempje in verband met het bereik van mijn router.

Situatie schets

-de modem van telenet staat op gelijkvloers.

-deze is rechtstreeks verbonden met mijn router usr 5464 (op verdieping 1).

-hieraan hangen twee desktops via utp en een switch.

-aan deze switch hangt nog een desktop, nas, media streamer en usb server.

-draadloos zijn er nog eens twee printers en twee laptops bevestigd.

Nu mijn probleem!

Op de gelijk vloerse verdieping achteraan het huis is het signaal zwak ( in de tuin helemaal geen signaal).

Ik dacht mijn vorige (nog werkende) router usr 5465 terug in dienst te zetten voor een groter bereik achteraan. Maar leg ik hiervoor een utp (cross of straigt) of kan dit via bridge of kan dit helemaal niet en is eer een range extender nodig.

Als het kan hoe zit het met de instellingen?

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de oude router instellen als access-point

Met een netwerkkabel (gewone type) kan je op de vrije poort van de router aansluiten en op de access-point op de vrije poort.

Doch niet ieder router kan als access-point ingesteld worden.

Een andere mogelijkheid is om range extender te kopen en dan hoeft je geen kabel te trekken.

Je kan dan eerder waar op stopcontact aansluiten.

N router kunnen G access-point aan.

Maar omdat je via kabel is aangesloten zal de signaal geen enkel invloed hebben.

Het is de pc of laptop die de signaal ontvangt.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Dus als ik het goed begrijp prik ik de utp in een lan van de 1ste router en in de wan van router 2.

Op router 2 zet ik de dhcp af en zet ik hem in de bridge mode (moet ik wds restriction aanvinken?)

Ik ga dit een van de volgende dagen proberen.(eerst de spulletjes voor utp kabel te maken zoeken :))

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo

ik heb alles in werking gekregen door de tweede router aan te sluiten op een van zijn lan poorten (niet wan).

is het mogelijk dit wel te doen?

ik heb dit geprobeerd met DHCP uit en in bridge mode maar dit werkte niet, kan het zijn dat er iets op de eerste moet worden aangepast?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoofdrouter moet je gewoon zo laten zoals het werkt.

Je dient een netwerkkabel van de vrije poort van de hoofdrouter naar de vrije poort van de andere router aan te sluiten.

Als je de mogelijkheid hebt om Repeater in te stellen dan is het beter.

Ik kan niks in de handleiding lezen hoe je het kan instellen.

Indien je niet op een knopje kan drukken om uw hoofdrouter aan te duiden dan zal je het moet aanpassen.

Ik ga vanuit dat uw hoofrouter 192.168.2.1 als IP adres heeft

Geeft de andere router als ip adres 192.168.2.240

Subnet = 255.255.255.0 of 255.255.0.0

Standaard gateaway = 192.168.2.1 (= hoofdrouter)

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

nu de examens gedaan zijn heb ik weer meer tijd om hieraan verder te werken.

ik moet zeggen dat alles werkte uitgezonderd dat ik een lan poort kwijt ben (de wan poort is niet meer bruikbaar)

Nu ik ben nogal koppig in die dingen en installeerde daarom op de 5465 een ddwrt firmwire (met succes)

router functie uitgezet en de wan poort omgetoverd tot lan :) (dit is wat ik zocht)

maar doordat de mogelijkheden zo uitgebreid zijn dacht ik:

ik zet de router om in repeater bridge

nu volgens filmpje moet ik eerst omzetten naar client bridge (geen enkel probleem)

MAAR als ik deze dan omzet naar repeater geeft mijn eerste router zijn geest tot dat ik de 5465 spanningsloos zet of opnieuw naar client zet.

ook resetten help niet

Bedankt vooraf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.