Ga naar inhoud

medion pc kooptoestand herstellen retten


alhambra

Aanbevolen berichten

Beste PCliefhebbers,ik ben een echte leek op pc gebied,mijn medion is ongeveer 8 jaar oud en ik wil hem in kooptoestand herstellen daar hij wat haperingen begint te vertonen,ik heb mijn retten-cd's en retten bevind zich ook nog op mijn d-schijf.

Wat ik ook verander in mijn bios,ik krijg de pc niet vanaf cd opgestart.

HELP het is een noodzaak

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet persé in het bios gaan instellen om een pc op te starten vanaf het cd/dvd station.

In plaats van de toets om naar het bios te gaan, druk je op F12.

Normaal krijg je dan een menu waar je het opstartapparaat kan kiezen.

Andere mogelijkheid is de opstartschijf in het station invoeren en de pc herstarten.

Dan krijg je normaal gezien op een bepaald ogenblik een melding dat je een toets moet indrukken om op te starten van af de cd.

Als je niet binnen 15 seconden om te reageren, gaat het opstarten door vanaf de harde schijf.

Ik zou toch nog even wachten met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Misschien is het op een andere manier op te lossen.

Je spreekt van haperingen. Kan je hierover iets specifieker zijn?

Wat hapert er? Het opstarten of afsluiten van de pc of een toepassing?

Krijg je rare boodschappen of geluiden? Gaat het surfen niet meer zoals het zou moeten?

Is alles te traag om nog deftig te werken?

Ik vraag maar raak maar je hebt ondertussen de bedoeling wel begrepen denk ik.

Aan jou de keuze om te proberen te herstellen of om toch direct terug te zetten naar de fabrieksinstellingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de reactie;ik denk er toch aan om eens alles te herstarten,hij heeft zoveel kleinere problemen dat het allemaal samen wel een groot probleem is geworden.Zo opent hij webpaginas niet volledig,loopt vast bij openen van word,works document en inderdaad is alles veeeeeel te traag geworden,ik wacht nog eventuele reacties af en anders morgen F12 op zijn donder,grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt terug wil naar de fabriksinstellingen, kan ik je natuurlijk niet tegenhouden maar ik zou toch graag een poging doen om het op een andere manier op te lossen.

Als mijn poging niet het gewenste resultaat heeft, kan je dan alsnog terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik op "Do a systemscan and save a logfile". Na de scan, opent het resultaat in een kladblokvenster.

Klik in dit kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.