Ga naar inhoud

medion pc kooptoestand herstellen retten


alhambra

Aanbevolen berichten

Beste PCliefhebbers,ik ben een echte leek op pc gebied,mijn medion is ongeveer 8 jaar oud en ik wil hem in kooptoestand herstellen daar hij wat haperingen begint te vertonen,ik heb mijn retten-cd's en retten bevind zich ook nog op mijn d-schijf.

Wat ik ook verander in mijn bios,ik krijg de pc niet vanaf cd opgestart.

HELP het is een noodzaak

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet persé in het bios gaan instellen om een pc op te starten vanaf het cd/dvd station.

In plaats van de toets om naar het bios te gaan, druk je op F12.

Normaal krijg je dan een menu waar je het opstartapparaat kan kiezen.

Andere mogelijkheid is de opstartschijf in het station invoeren en de pc herstarten.

Dan krijg je normaal gezien op een bepaald ogenblik een melding dat je een toets moet indrukken om op te starten van af de cd.

Als je niet binnen 15 seconden om te reageren, gaat het opstarten door vanaf de harde schijf.

Ik zou toch nog even wachten met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Misschien is het op een andere manier op te lossen.

Je spreekt van haperingen. Kan je hierover iets specifieker zijn?

Wat hapert er? Het opstarten of afsluiten van de pc of een toepassing?

Krijg je rare boodschappen of geluiden? Gaat het surfen niet meer zoals het zou moeten?

Is alles te traag om nog deftig te werken?

Ik vraag maar raak maar je hebt ondertussen de bedoeling wel begrepen denk ik.

Aan jou de keuze om te proberen te herstellen of om toch direct terug te zetten naar de fabrieksinstellingen

Link naar reactie
Delen op andere sites