Ga naar inhoud

[OPGELOST] svideo pc naar scart tv: geen kleur?


Gast Belerophon

Aanbevolen berichten

Hello,

Kan je iets meer info geven m.b.t.:

Welke grafische kaart en welk OS gebruik je je?

Welke TV (hoe oud?)?

Welk soort kabeltje gebruik je? Video (1 geel kopje), S-VIDEO (soort PS/2 Connector) of samengesteld (van S-VIDEO naar VIDEO)?

Heb het probleem meermaals zelf gehad. mogelijke oorzaken:

- Op je pc staat de s-video uitgang ingesteld op 'NTSC' of op een ander formaat dan PAL-B, als dit het geval is stel de uitgang in 'PAL-B'. Deze optie kan je vinden bij beeldscherminstellingen --> geavanceerd... naargelang je grafische kaart, ga je daar ergens die optie vinden!

- Je gebruikt een samengestelde kabel. dit betekent een S-VIDEO in je pc hebt steken en dat die kabel, via een koppelstuk, overgaat naar een VIDEO uitgang en zo je scart van je tv in... probeer dit te vermijden en een enkele S-VIDEO kabel te gebruiken!

Kan je deze dingen al eens nakijken?

sorry als ik hier ergens in mis ben maar dit zijn tot nu toe mijn ervaring hiermee! correct me if i'm wrong!

Gr. shorebreak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Belerophon

Hey Shorebreak,

Bedankt voor de info, het werkt!

Moest dus bij config -display aanvinken dat ik met een samengestelde kabel zit, en ikke maar in mijn driver zoeken waar het probleem zit....mja, tis een weet hé.

Bedankt maatje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.