Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


hpPhilip

tekst valt soms weg en komt weer terug bij gebruik browser

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).

Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.

In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.

Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.

Mvg Philip

Schermproblemen.docx

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op het forum, Philip!

 

Je hebt de 2 afbeeldingen in een Word bestand geplakt. Dat kan, maar je kunt de afbeeldingen ook direct als afbeelding plaatsen, zodat de lezers geen Word bestand hoeven te openen. Ik zet daarom jouw afbeeldingen hieronder neer, zodat iedereen mee kan kijken, ook de mensen die geen Microsoft Word op hun pc hebben geïnstalleerd.:

 

5cdd5bdd0aba9-philip1.png

 

5cdd5bf118ab6-philip2.png

 

Het probleem is duidelijk, nu de oplossing nog.

Ik heb eerst 2 vragen voor jou:

1. Welke versie van Windows gebruik jij? Is dat Windows 7, Windows 8.1 of Windows 10?

2. Je hebt het probleem alleen tijdens het gebruik van je browser. Welke browser gebruik jij? Is dat Internet Explorer, Firefox, Chrome of misschien een andere browser?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Hallo, vriendelijk bedankt voor de snelle reply.

    Ik gebruik Windows 10 Home en mijn browser is internet explorer (Google Chrome).

    Moeilijk werken hoor met dit probleem.....

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Nee, de browser die je gebruikt is óf Internet Explorer óf Google Chrome. Wat wel zou kunnen is dat jij Internet Explorer gebruikt met als startpagina 'Google zoeken': https://www.google.be

    Welke browser jij gebruikt kun je zien in de taakbalk. Dat is de balk die helemaal onderaan het scherm staat.

    Onder de browser die op dat moment gebruikt wordt, zal een blauw streepje staan.

    In onderstaande afbeelding is Internet Explorer de actieve browser. Dat zie je aan het blauwe streepje dat onder het pictogram  van Internet Explorer staat:

     

    5cde9cfbb99eb-Chrome_en_IE.png

     

    Dus nogmaals de vraag: wat is de naam van de browser die jij gebruikt? Dat is van belang voor de oplossing van je probleem.

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Prima, het gaat dus om Google Chrome. In de browser Google Chrome is standaard de hardwareversnelling ingeschakeld, maar die hardwareversnelling kan soms voor problemen zorgen.

    Daarom adviseer ik je nu om de hardwareversnelling in Chrome uit te schakelen.

    Hoe je dat doet wordt duidelijk uitgelegd op deze website: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-browser/2125-hoe-hardwareversnelling-in-chrome-aan-en-uit-te-zetten

     

    Wanneer die tekst nu moeilijk te lezen is, dan kun je hem lezen door tijdelijk de browser Edge te gebruiken. De instructies die op die website staan, moet je daarna natuurlijk wel uitvoeren in de browser Chrome.

    Wanneer je het schuifje achter 'Hardwareversnelling gebruiken indien beschikbaar' op Uit zet, dan verschijnt automatisch de knop Opnieuw starten.

     

    5cdecac2c83a8-hardwareversnelling_uitsch

     

    Klik dan op die knop Opnieuw starten. Chrome zal worden afgesloten en opnieuw opgestart.

    Controleer daarna of het probleem verdwenen is.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Beste,

    ik neem je niet in de maling maar sinds gisterenavond heb ik geen problemen meer met wegvallende teksten.

    Duimen maar dat het zo blijft.

    In ieder geval heb ik de site bezocht en hem bij mijn favorieten opgeslagen zodat ik hem kan gebruiken als dit euvel zich weer voordoet.

    Enorm bedankt voor je tijd en goede raad.

    Vriendelijke groeten

    Philip

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Het is natuurlijk erg mooi wanneer problemen uit zichzelf verdwijnen.

    Omdat je probleem nu is opgelost, zal een lid van het PCH team dit topic sluiten.

    Als het probleem onverhoopt terugkeert kun je een nieuw topic aanmaken of vragen om heropening van dit topic.

     

    Nog een prettige dag en veel computerplezier.

     

     

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.048
      • Meeste online
        1.622

      Nieuwste lid
      dylano
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door Vanessa_DB
        Beste iedereen,
         
        Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                       2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                       3) Smart TV
         
        De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
         
        Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
         
        Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
         
        Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
        Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
         
        Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
         
        Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
         
        Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
         
        De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
         
         
        Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
        Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
         
                                          van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                           2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                           3) Smart TV
                                                                                                                                                           4) decoder Scarlet
         
        De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
         
        Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
        Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
        Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
         
        Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
        Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
         
         
         
      • Door RoMuLaN
        Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
        Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
         
        Ik heb het volgende al geprobeerd:
        - heropstarten
        - apart gezette tabbladen verwijderd
        - verwijderen van cache, cookies, trackers
        - herstel en herinitialisatie
        - antivirus laten lopen
        - updates W10 laten lopen

        Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?
      • Door travor
        Beste,
         
        in onderstaande tabel vindt u de gegevens van mijn laptop.
         
        Ik vroeg me af of ik in dit geval 2 schermen kan aansluiten op de mini displayports en terwijl mijn laptop scherm nog gebruiken.
        Eventueel zelf nog een 3e scherm via hdmi aansluiten?
        ik heb dus 1 x hdmi en 2x mini displayport.
        Zijn er eventueel andere mogelijkheden?
         
        Alvast bedankt;

      • Door Gebruiker22
        Hallo,
        Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.

        1. Probleem met browsers.
        Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
        Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)
         
        - Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.
         
        Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
        T
        Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.
         
        - FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
        - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

         

        2. Windows en tijden het gamen freezes.

        Bij gebruik van Windows:

        Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
        Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.
        Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk
         

        Bij het spelen van Games:
        Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

         

        3. Andere talen installeren
        Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
        https://i.imgur.com/6on8wit.png


        4. Mijn build:
         
         
        5. BIOS

        Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
        Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
        Desktop.txt
             
      • Door h.dereus
        Als ik m'n browser open - maakt niet uit welke - opent deze steeds ongevraagd met dezelfde website.
         
        http://192.168.1.254/mobile-step0.html?org_
         
        Als ik bijv. naar de website van het PC Helpforum wil, verschijnt er het volgende in beeld:
        http://192.168.1.254/mobile-step0.html?org_url=http://www.pc-helpforum.be
         
        Op het scherm verschijnt de tekst :
        Welcome to BT
        You are now sucessfully connected to your BT Home hub.
        We're going to guide you through a few single steps to finish getting you set up and online.
        Vervolgens mag ik op de knop 'get started' klikken. Dit heb ik niet gedaan.
         
        Kan iemand mij zeggen of ik met een virus te maken heb. Ik kan het mij haast niet voorstellen, want ik werk met Norton Internet Security.
         
        Henk

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...

    Belangrijke informatie

    We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.