Ga naar inhoud

Advies voor nieuwe PC gevraagd (1000-1100 euro)


Helpeenpc

Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Programmeren (misschien ooit CUDA), rekenprogramma's (vrij zware berekeningen), af en toe een spelletje, internet, etc.
  2. Wat is mijn budget ? - Ongeveer 1000-1100 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Maakt niet uit
  4. Ga ik overklokken ? - Nee, zeker niet
  5. Ga ik later upgraden ? - Misschien
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - USB 3.0 misschien
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 64 bit Uk en Ubuntu (graag onderdelen compatibel met Ubuntu)
  9. Ga ik zelf installeren ? - Als Ubuntu en Windows al geinstalleerd zijn is dat uiteraard een pre, maar niet nodig.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Liefst een niet al te grote kast, goede onderdelen
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Misschien nog een nieuwe monitor (budget exclusief monitor), nieuw toetsenbord en muis
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Graag een stille en enigszins energiezuinige PC, liever Nvidia dan ATI ivm met CUDA

Hallo allemaal,

Graag zou ik jullie hulp willen hebben bij de aanschaf van een nieuwe PC van rond de 1000 euro exclusief monitor. Graag onderdelen die compatibel zijn met Ubuntu 10.04. Ik zat zelf te denken aan een computer met een i7-860, een i5-2500 of een i7 2600 processor en iets als een GTX460. Graag een stille niet al te grote PC-kast en liefst energiezuinig. Graag goede onderdelen van merken als ASUS, etc.

Misschien nog een kleine SSD. Misschien ook een nieuwe monitor (valt buiten budget) met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Liefst niet al te groot (geen 27" ofzo), maar wel een goede graag (budget tot 300 euro ongeveer). Zelf altijd erg te spreken geweest over Samsung, maar ik sta open voor suggesties.

Zelf heb ik weinig verstand van voedingen, koelingen e.d. Daarom wilde ik graag suggesties voor een samenstelling. Alvast hartelijk bedankt!

aangepast door Helpeenpc
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ lodewijck

wat bedoel je met een adres alternate? had je een samenstelling?

@helpeenpc

voor een muis en toetsenbord kan ik aanraden om langs winkels te gaan zoals de mediamarkt waar je tenminste even het toetsenbord kunt testen of het wel fijn typt en in de hand ligt.

wil je draadloos of kabel bij je muis en toetsenbord?

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bergkid: bedankt! Draadloze muis wel handig, toetsenbord maakt mij weinig uit. Vergat nog iets op mijn wensenlijstje: waarschijnlijk voldoen de meeste on board netwerkkaartjes, maar de netwerkkaart moet wel wireless kunnen verbinden met een router in een andere kamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is de maximale snelheid die je router aan kan? dan weet ik wat voor netwerk kaart er in moet.

tot nu toe is dit de samenstelling die ik heb gemaakt:

azerty

er is nog ruimte voor de draadloos en volgens mij zit die tegenwoordig niet meer standaard op het moederbord (althans die ben ik nooit tegen gekomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! De configuratie ziet er mooi uit. Als ik het zo zie lijkt de prijs helaas net iets hoger te gaan uitvallen.

Drie nieuwe vragen: is Palit wel een goed merk of zijn er betere kaarten voor een paar euro meer?

Is het nog de moeite waard om net iets beter geheugen te nemen of maakt dat niets uit?

Is de koeling afdoende als de processoren een paar uur achter elkaar rekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

processor<-- deze is behoorlijk goed en zal zeker voorlopig voldoen.

moederbord<-- deze heeft sli functie en usb3 waardoor je dus voorlopig zeker wel voor uit kunt.

ram<-- ik wou eerst 8 gb er in zetten maar omdat dit qua budget net te duur was koos ik er voor om 1X4GB te nemen waardoor je later dus nog een keer 1X4GB er in kunt zetten.

videokaart<-- zal voor jouw eisen denk ik wel voldoen.

voeding<-- is een redelijk goed merk en de wattage zal voorlopig wel voldoen.

de behuizing<-- dit is de antec three hundred, ik weet dat deze goed is maar ik weet niet of hij stil is.

ik weet niet zeker of er genoeg koeling is, maar er komt sowieso met de processor een koeler mee, er zal op de videokaart ook een ventilator zitten en de voeding heeft ook een ventilator waardoor er meer wind in de kast zal worden door gevoerd.

Palit zou een goed merk zijn volgens besteproduct.nl en ik kan er eigenlijk ook niet meer over zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.