Ga naar inhoud

Probleem Sitecom Gaming Router 2 met Lacie Rikiki Go


Simon31

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik heb een klein probleempje. Al enige tijd ben ik in het bezit van de Sitecom Gaming Router (2de generatie), deze heeft ook een usb-ingang, waarmee je externe geheugen aan het netwerk toe kunt voegen.

Nu heb ik sinds kort de Lacie Rikiki Go (1TB) gekocht, het is dus een 2,5 inch harde schijf zonder externe voeding. Als ik deze aansluit op de Router wordt hij niet door hem herkent. Om precies te zijn: The format of this partition is not recognized. The supported formats are FAT32, FAT16, and FAT12.

Ik kan nergens het formaat van de Lacie vinden, iemand enig idee of er toch een mogelijkheid is om hem via de router als netwerkschijf te laten fungeren?

Alvast bedankt,

Groeten Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het niet mogelijk om een film van 4.5 Gb op een fat32 te zetten.

Oké, en dan heb ik nog wat kleine vraagjes:

- een film bestaat meestal uit meerdere bestanden die samen 4,5 gb maken, is het dan wel mogelijk om een film die uit meerdere bestanden bestaat over te zetten? bijvoorbeeld: kan je in één keer 20 bestanden van bijvoorbeeld 3gb per stuk overzetten.

- en bestaat dit minpunt alleen als ik de harde schijf via de router aangesloten heb, of ook als ik hem direct op de PC aangesloten heb?

- laatste: kan ik hem ook weer gemakkelijk naar zijn oude formaat overzetten? En hoe zie ik wat dat formaat nu is?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geldt voor router als voor PC wat de grote van de bestand betreft.

Dat is nu eenmaal zo bij Fat32

Een film bestaat bijvoorbeeld uit 5 vob bestanden en normaal gezien elk 1 Gb groot dan kan je het op Fat32 zetten.

Maar als een film uit Mpeg bestaat van 4,5 Gb dan kan je niet op Fat32 zetten.

Een andere geval:

Je download een iso bestand van meer dan 4 Gb dan kan je ook niet op Fat32 zetten.

De werkelijkheid is 4 (gb) x 1024 mb = 4096 Mb als maximaal.

Je kan een vob gewoon branden als film

Maar je kan ook omzetten in avi bestand.

laatste: kan ik hem ook weer gemakkelijk naar zijn oude formaat overzetten? En hoe zie ik wat dat formaat nu is?

Bedoeld je fat32 of NFTS?

Indien dat is dan moet je de harddisk aansluiten aan de pc of laptop.

Open Computer en dan zie je in de verkenner de externe harddisk.

Je klik met de rechtermuisknop op de harddisk en dan zei je meteen of het fat32 of NFTS is.

Hier wordt vermeldt (kan wel niet goed Engels lezen) dat je maximaal 32 Gb per partitie mag hebben en dus niet 1 TB als één partitie maken.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik genoeg weet, ik ga het in ieder geval proberen en ik zal straks laten weten hoe het gegaan is.

---------- Post toegevoegd om 19:41 ---------- Vorige post was om 19:30 ----------

Aj, ik wilde hem net omzetten naar een fat32 formaat, maar dat kan alleen als alle bestanden op de harde schijf gewist worden, dat was niet de bedoeling. en ik heb zo gauw even niets om het naar over te zetten. Dan denk ik dat ik het hier maar bij laat zitten.

Stegisoft, bedankt voor de hulp.

Ik heb nog wat vragen over een ander onderwerp (administratorrechten), maar daar open ik een nieuwe discussie voor, deze mag dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.