Ga naar inhoud

thuisnetwerk met verschillende systemen en netwerk-printer


buddy73

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn schoonvader heeft een thuisnetwerk met een vaste pc via een vaste aansluiting en windows XP erop. Verder zit er een HP-netwerkprinter aan het netwerk gekoppeld.

Het systeem heeft een tijdje goed gedraaid, alleen nu hebben ze 2 laptops (nieuwe) en daar zit windows 7 (32bits) op, maar deze herkennen de netwerk-printer niet. EN heeft ie um herkend, en je schakelt de laptop uit en later weer eens aan is de verbinding met de printer weer weg. Wie o wie weet hier een oplossing voor? Heb al vanalles geprobeerd maar lukt gewoon niet.

Bedankt alvast voor enige reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij XP

Klik op Deze computer en dan eigenschappen.

Klik op tab Computernaam

Je ziet daar de netwerkgroepnaam

Ga nu naar windows 7

Klik op Computer met de rechtermuisknop op eigenschappen

Daar ziet je de groepnaam.

Indien niet hetzelfde dan op instelling wijzigen klikken.

Klik daar op wijzigen en geeft een onderste vak de werkgroepnaam.

Is het zo ingesteld.

Zo ja dan dan ik bij de volgende bericht u verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

groepsnaam heb ik overal hetzelfde ingesteld, alleen ik krijg de vraag bij het zoeken naar de printer of het om een lokale printer gaat of om een netwerkprinter. De printer zelf zit via een printerserver aan de router gekoppeld. Hoe moet ik dit dan instellen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eerst de printer een vaste IP adres geven indien het met een netwerkkabel is verbonden aan de router.

Indien uw router als ip 192.168.1.1 is dan geeft je voor de printer 192.168.1.50 of zo

Mogelijk hebt je een cd ontvangen om de printer te laten zoeken of minstens 192.168.1.50 op te geven bij de software van de cd.

Je dient dat per Pc of Laptop te doen.

Indien de router zelf doet dan kies je voor netwerkprinter.

Je ziet dat meteen anders kies je voor lokaal.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.