Ga naar inhoud

Probleem met netwerkkaart/drivers


Simmy

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben twee identieke pc's van ongeveer 5 jaar oud. Nu hebben wij, onder begeleiding van een vriend, op 1 van de pc's Windows opnieuw geinstalleerd.

Nu lijkt het wel of de pc de netwerkkaart niet meer herkend. Wij hebben internet via een router (niet draadloos).

Ik heb de cd van het moederbord, waar ook de driver voor de netwerkkaart op staat. Als ik die in de goede pc plaats, krijg ik ook een optie om deze driver te installeren. Op de pc die opnieuw is geinstalleerd, is die optie niet eens aanwezig als ik de cd opstart.

Daarnaast staat in apparaatbeheer van de goede pc de netwerkadapter gewoon netjes aangegeven (Realtek RTL 8139/810x), maar in de andere pc staat er alleen een geel vraagteken bij andere apparaten/ethernet controller.

Ik heb geprobeerd de drivers handmatig te installeren via de cd en via een download op een USB stick. Maar hij stopt de installatie en geeft aan dat de benodigde software niet aanwezig is.

Ik weet wel iets van computers, maar dit gaat mijn pet ver te boven haha. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast hartelijk bedankt, Simmy

edit: we hebben trouwens een samengestelde pc, moederbord type ASUS P5P800S

aangepast door Simmy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast staat in apparaatbeheer van de goede pc de netwerkadapter gewoon netjes aangegeven (Realtek RTL 8139/810x)' date=' maar in de andere pc staat er alleen een geel vraagteken bij andere apparaten/ethernet controller.[/quote']

Dit duid erop dat de benodigde drivers waarschijnlijk niet zijn geïnstalleerd.

Ik heb geprobeerd de drivers handmatig te installeren via de cd en via een download op een USB stick. Maar hij stopt de installatie en geeft aan dat de benodigde software niet aanwezig is.

Deze melding wordt weergegeven als je niet de juiste driver probeert te installeren.

Download Speccy > Speccy - Standard

Dit is een gratis tooltje om meer te weten te komen over je hardware en controleer dan even of het moederbord klopt en de netwerkkaart.

Groetjes Dasle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het logje dat Speccy oplevert eens posten aub?

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.