Ga naar inhoud

RPC server niet beschikbaar


Torenwachter

Aanbevolen berichten

Van de ene dag op de andere vindt de laptop zijne printer niet meer. Wanneer ik hem via USB connecteer, herkent hij hem wel, maar kan niet functioneren omdat de RPC server niet beschikbaar is.

Wat heb ik al geprobeerd? Via 'mijn computer' en 'beheren' 'services en toepassingen' en 'services' staat "remote procedure call" op gestart en automatisch. De RPC locator kan ik starten maar deze blijft niet gestart als ik laptop opnieuw opstart. Opstarttype handmatig of automatisch kan ik hierbij niet veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

start -> uitvoeren

- type in services.msc en druk op <enter>

- lokaliseer de Remote Procedure Call(RPC) service en controlleer dat het startup type op automatisch staat

(Om startup type te wijzigen: rechtsklikken op de service -> eigenschappen -> bij startup type "automatisch" kiezen.)

Indien niet werkt dan best de printer verwijderen en opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

start -> uitvoeren

- type in services.msc en druk op <enter>

- lokaliseer de Remote Procedure Call(RPC) service en controlleer dat het startup type op automatisch staat

(Om startup type te wijzigen: rechtsklikken op de service -> eigenschappen -> bij startup type "automatisch" kiezen.)

Indien niet werkt dan best de printer verwijderen en opnieuw installeren.

Probleem opgelost, niet door bovenstaande maar door Print spooler service opnieuw te activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.