Ga naar inhoud

toetsenbord en muis haperen


bergkid

Aanbevolen berichten

hey,

ik heb een draadloze muis en toetsenbord van Trust en deze haperen wel eens, wat ik hier mee bedoel is dat ze bepaalde toetsaanslagen of bewegingen niet mee pakken.

dit gebeurt met name tijdens online gamen of wanneer ik aan het streamen ben. verder kan ik me niet echt bedenken wanneer het nog meer gebeurt.

het ligt niet aan batterijen want die heb ik al genoeg vervangen en getest of ze nog opgeladen genoeg waren.

ik vermoed dat het ligt aan mijn draadloos internet (die ik via een usb stick ontvang).

heeft iemand anders een idee waar dit aan kan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ook nog wel eens online gamen, en had eerder ook een draadloze muis en heb van ergernis terug een muis met kabel gekocht waarmee men problemen weg waren.

Maar ik gebruik wel een bekabelde internet aansluiting. Kun je een muis of zo even van iemand lenen voor uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom dat ik de vraag al stelde of je ze misschien van iemand kon lenen of dat je er nog één had liggen.

Een draadloze netwerkverbinding is ook niet ideaal om te gamen.

Maar als je een bekabelde muis kon proberen en het loste je probleem op wist je met zekerheid dat het aan de muis had gelegen.

Je zou ook kunnen proberen om eens te gamen via een bekabelde internet verbinding.

Zo kun je bv. bepaalde dingen uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nou ik weet zeker dat het niet aan het netwerk ligt want af en toe als ik aan het streamen ben via youtube en die op de achtergrond laat draaien terwijl ik in word loop te typen, lijkt mij dat het niet aan het netwerk ligt.

verder is het niet altijd dat de keyboard en muis haperen maar alleen als mijn internet gebruik intens is, als het dus alleen maar msn is dan heb ik er heel vaak geen last van.

maar ik zal eens een bedraade muis uit de la halen als ik het weer merk misschien dat deze het dan wel goed doet omdat draadloos internet en draadloze toetsenbord/muis elkaar toch storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou tevens kunnen dat het niet aan je muis of netwerk ligt maar gewoon aan lag.

In een game lijkt het dan wel als je bv. op je tegenstander schiet dat het in de game één of meerdere seconden later gebeurt dan dat jij zelf op je muisknop hebt gedrukt.

Hier wat meer info Lag - Wikipedia, the free encyclopedia

Game Lag: 5 steps to reducing lag in online games

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee daar ligt het echt niet aan want dan zou het niet in een programma als word gebeuren. als het in een programma als word gebeurt dan komen de tekens die ik heb ingedrukt later als nog te voorschijn maar omdat de processor het niet bij kan houden maar dit is in dit geval ook niet van toepassing omdat mijn processor zeker meer aan zou moeten kunnen dan alleen 1 youtube pagina waar op ik muziek afspeel, 1 pagina waarop ik informatie over het onderwerp op zoek, msn en een word document typ.

ik denk echt dat de frequentie van de muis/toetsenbord en mijn draadloos internet het zelfde is of bijna het zelfde waardoor deze elkaar gaan storen en er geen duidelijk ontvangst meer is, maar als er andere ideeën zijn dan lag dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar heb je een punt, als niet het hoofdzakelijk tijdens het gamen gebeurt kun je lag al zo goed als uitsluiten.

ik denk echt dat de frequentie van de muis/toetsenbord en mijn draadloos internet het zelfde is of bijna het zelfde waardoor deze elkaar gaan storen en er geen duidelijk ontvangst meer is

De frequentie van een draadloze muis en toetsenbord zijn idd het zelfde als van een draadloze internetverbinding, alle werken ze op 2.4 GHz.

Volgens mij zit een draadloze netwerkverbinding wel op een ander kanaal, maar of het elkaar niet kan storen daar moet ik je een antwoord schuldig blijven.

Dan vermoed ik eerder dat de muis en het toetsenbord in mekaar vaarwater zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zouden ze die niet als een setje moeten verkopen Xd, wat ik me ook net bedacht is dat ze allebeide draadloos zijn en usb 2,0 gebruiken en die heb ik geloof ik naast elkaar zitten achter in de pc. misschien heb ik ze er net verkeerd in zitten en daar mee bedoel ik dat ik die voor het draadloos internet het dichtste bij mij heb en die van de muis en toetsenbord het verste van mij weg (op de zelfde hoogte) en dat als ik ze omdraai het wel lukt zonder haperen.

dit zal ik morgen eens testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.