Ga naar inhoud

2 mappen "Mijn Documenten"


Loprakso

Aanbevolen berichten

Beste,

Aangezien mijn harde schijf (C:\) praktisch vol was, heb ik de zware map "Mijn Documenten" overgeheveld (volgens mij zoals het hoort) naar de partitie F:\.

Maar sedert dan heb ik die map 2x. Beide mappen hebben dezelfde grootte en al wat ik in de ene toevoeg wordt eveneens in de andere opgenomen. Idem voor het verwijderen.(Dus verlies aan ruimte).

Volgens mij heeft het iets te maken met een incorrecte link.

Dank bij voorbaat voor je mening.

Mvg.

Loprakso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Clarkie,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik ben het probleem volledig uit het oog verloren, aangezien ik de aanpassing reeds een geruime tijd geleden uitvoerde. Mede hierdoor weet ik niet meer hoe ik de verplaatsing uitvoerde (heb ik in de verkenner een nieuwe map aangemaakt en op de juiste plaats?). Maar aan de hand van het PDF-document dat je me bezorgde, zal ik waarschijnlijk toch iets verkeerd gedaan hebben.

Hoe kan ik dit probleem oplossen, m.a.w. hoe kan ik de link tussen de 2 mappen op dezelfde partitie verwijderen (op C komt de map "Mijn Documenten" niet meer voor) zonder gegevens te verliezen?

Maar ik meen dat, zoals vermeld in het voornoemd document, Windows de verplaatsing niet kon registreren.

Ik kijk uit naar je antwoord en verblijf, inmiddels, mvg.

Loprakso

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je het wel juist staan, want je zegt zelf in de C komt de map "mijn documenten niet meer voor.

Anders moet je eens een afbeelding door sturen van je verkenner.

Zoals je kan zien in de afbeelding zie je in de verkenner ook twee maal de map mijn documenten (windows 7) maar zo is het volstrekt normaal.

post-23245-1417704316,481_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Hiermede 2 printscreenfiles.

[ATTACH]9248[/ATTACH]

Geeft de verkenner open op mijn partitie F.

[ATTACH]9249[/ATTACH]

Deze op het Bureaublad.

Zo zie je waar de 2 mappen "Mijn Documenten" genesteld zijn.

Dit zou dus effectief normaal kunnen zijn?

Mvg.

Loprakso.

Screen Partitie F - Bis.bmp

Screen Windows Verkenner - Bis.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je de map "mijn documenten" zo ziet in afbeelding 2 (bureaublad ) is normaal.

Je moet wel eens kijken in je schijf F, of je daar twee keer die map hebt.

Kijk eens in documenten en settings op je F.

Open die dus en kijk of je daar ook een map "mijn documenten" staan hebt.

Zie afbeelding de twee mappen die je moet nakijken op "dubbel" aanwezig.

Controleer ook via het startmenu dan "mijn documenten" daarop rechtsklikken.

Dan doel.

post-23245-1417704317,5802_thumb.png

post-23245-1417704317,5413_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 - Wanneer ik vertrek van mijn verkenner, vind onder de eigenschappen op "Bureaublad": de map Mijn Documenten is een snelkoppeling naar de weergegeven locatie van de doelmap die aangegeven wordt door F:\Mijn Documenten.

2 - Verder in de verkenner onder de partitie F geven de eigenschappen aan dat het om een bestandsmap gaat met als locatie F:\.

3 - Niets te vinden onder documenten en settings weergegeven als bestandsmap onder F:\ die trouwens maar 2 bestanden en 4 mappen bevat.

Ligt daar niet het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.