Ga naar inhoud

Linux verwijderen - dual boot windows 7


Aanbevolen berichten

Mijn probleem is dat ik half jaar geleden ubuntu op mijn laptop heb moeten installeren en dat ik dit nu wil verwijderen.

Ik heb bij de installatie van ubuntu de optie gekozen: installeer naast windows 7. Zo is er geen nieuwe partitie aangemaakt en is mijn harde schijf gehalveerd waardoor er ongeveer 250 GB beschikbaar is in windows, en 250 GB in ubuntu. (Wegens gebrek aan kennis had ik deze optie gekozen, wat nu achteraf niet verstandig leek te zijn.)

Nu zou ik graag linux van mijn laptop verwijderen om weer de volledige capaciteit van mijn harde schijf te kunnen gebruik in windows.

Ik heb al wat opgezocht op internet en kom uiteindelijk op 2 problemen terrecht:

- Heb bij mijn laptop geen herstelschijf gekregen van windows 7 om de grub loader te verwijderen. Er wordt gezegd dat je de command "fixmbr" zou moeten gebruiken.

- Vind linux niet op mijn harde schijf terug en weet sowieso al niet hoe ik het zou moeten verwijderen als ik het zou vinden.

Nu voor het eerste probleem heb ik het volgende als vraag: Kan ik in windows 7 gewoon systeemherstelschijf optie aanklikken en zo'n schijf maken, of is dit niet hetzelfde?

Voor het 2de probleem weet ik écht geen mogelijke oplossing.

Kan iemand me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst moet je de MBR herstellen. Normaal doe je dat inderdaad via fixmbr, maar in jou geval gaat dat niet.

EasyBCD is dan een handige oplossing.

Eens je de mbr hebt hersteld start je opnieuw op.

Nu moet je in schijfbeheer (zie bericht2) de partitie(s) met ubuntu formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp.

Ik heb een dikke fout gemaakt en per ongeluk eerst partitie van ubuntu geformatteerd. Nu komt er bij het opstarten: "Error: unknown filesystem."

Mijn excuses voor het verkeerd opvolgen, maar ik was zelf wat aan het zoeken of ik het zelf kon oplossen en nu krijg ik dit.

EDIT: Ok dit deel is opgelost. PC start terug normaal op in Windows! Bedankt voor de hulp!

aangepast door beerts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu als laatste wil ik nog vragen of ik die vrijgekomen ruimte van mijn harde schijf kan toevoegen aan mijn C schijf?

Als ik op C schijf rechter muis knop klik, kan ik volume uitbreiden niet selecteren.

In bijlage heb ik screenshot gestoken van het scherm dat ik krijg.

post-22085-1417704303,2378_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.