Ga naar inhoud

Overclocken van CPU illegaal?


Bart Wante

Aanbevolen berichten

Illegaal zeker niet naar mijn weten, is uw aangekochte hardware en wat je ermee doet is uw zaak, garantie vervalt hoedan ook indien ermee geknoeid is das wel te verstaan. Ik zou er niet aan beginnen, ik weet wel hoe maar deze info zou ik liever niet geven, te risico's van de CPU te verbranden liggen me hier te hoog. Indien je toch wilt ervoor gaan stel ik u voor te gaan googelen en zoeken. Nogmaals ik raad u dit ten zeerste af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige moederborden en cpu lenen zich uitermate goed tot overklokken. Echter zou ik het ook niet aanraden omdat je zo vaak een zeer warm systeem creert wat instabiel is.

Ook het risico dat je net dat ietsje te veel overklokt is mij het geld niet waard!

Wat ik steeds vaker hoor is dat systemen (raar maar waar) een kleine factor "Underclockt" wordt waardoor de snelheid iets vertraagd, systeem minder warm en stabieler.

heeft er hier iemand ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

underclocken doe je meestal als je een systeem voor een bepaald doeleinde gebruikt, dus dat de processor niet zo zwaar belast meot worden.

dan underclock je hem zodat de ventilatoren stiller hun werk kunnen doen omdat er minder warmte is waardoor ze langzamer kunnen draaien.

ook is het energiezuiniger ;)

overklocken moet je kunnen.. het is niet iets wat je zomaar even doet.

als je er echt mee door wilt gaan, en ik raad het je niet aan op je nieuwe systeem....

zorg dan eerst dat je voldoende info weet te vergaren.

een tip, overklock met kleine stapjes. (je leert vanzelf wat ik daar mee bedoel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.