Ga naar inhoud

Sitecom WL 350 probleem

dorus44

Aanbevolen berichten

Ik krijg de SITECOM router WL-350 niet werkend in combinatie met mijn mediaplayer EM 7080 (Eminent) + adapter EM4576 (Eminent).

De player + adapter werkt wel op de Sitecom WL-351.

De WL 350 werkt ook probleemloos met alle andere PC's + Smartphone in huis.

De WL 350 werkt ook probleemloos met de adapter EM4576 + laptop.

Ik kom er niet uit waar nu het probleem zit. Elk van de apparaten werkt wel in een of andere setting, maar de combinatie WL-350, EM7080 en EM 4576 doet het niet. De verbinding komt wel tot stand (de adapter krijgt wel een IP) maar de signaalsterkte gaat binnen enkele seconden naar nul.

Foto 1: voor het aanmelden zie ik een sterk netwerksignaal;

Foto 2: direct na het aanmelden: verbinding, IP adres OK, uitstekende verbinding.

Foto 3: enige seconden later: de signaalsterkte wordt nul ! (Dat ligt niet aan de afstand: De Sitecom WL 351 met 1 antenne minder, doet het op dezelfde afstand wel stabiel) met 1 antenne minder

Wie helpt mij verder?

post-24995-1417704314,1139_thumb.jpg

post-24995-1417704311,3806_thumb.jpg

post-24995-1417704313,8047_thumb.jpg

aangepast door dorus44
uitleg bij foto's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad de laatste firmware in alle betreffende apparaten geïnstalleerd. Verder ben ik bij de fabrieksinstellingen van alle apparaten begonnen alles stap voor stap werkend te krijgen.

Ik werk met 1 router tegelijk.

Ik had (na de aanschaf van de EMINENT mediaplayer) voor een vlotte mediastreaming een nieuwe router Sitecom WL 351 gekocht, die alles goed deed, alleen op afstand was het signaal was wat zwak. ik heb hem omgeruild voor de WL 350 die speciaal bedoeld is voor mediastreaming en een antenne meer heeft. Ik had verwacht dat de overige eigenschappen dezelfde zouden zijn, maar hij blijkt niet stabiel te werken met de Eminent mediaplayer.

Ook mijn 10 jaar oude 54 g routertje van Medion doet het stabiel met de mediaplayer, maar te traag. Maar zoals gezegd: ik probeer de zaak stabiel te krijgen met 1 router tegelijk.

aangepast door dorus44
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de afstand groot?

Dan kan je eventueel een oude router gebruiken maar instellen als access-point.

Eventueel in de lan zo instellen:

Veronderstelt dat de router als ip adres heeft: 192.168.2.1

Dan oude router zo instellen:

IP = 192.168.2.100

subnet = 255.255.0.0

Standaard gateaway = 192.168.2.1 (= router)

Bij wireless dient je wel dchp uit te schakelen.

Eventueel de media center op powerline zetten en zo naar de router mits de stopcontacten op dezelfde lijn is aangesloten.

Uit ervaring van verschillende router weet ik dat er nogal verschillend zijn.

Zelf heb ik sitecom range extender en dat is niet zo vertrouwbaar.

Doch in uw geval zou je beter met dualband router werken zoals netgear WNDR3700v2 , Dlink DIR-855

De twee router heb ik op dit moment en ze zijn betrouwbaar doch netgear is gemakkelijk te installeren.

Sitecom heeft ook zo een doch daar heb ik geen ervaring mee.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een goeie tip om grote afstand te overbruggen. Dat ga ik later denk ik wel toepassen.

Mijn probleem zit nu nog bij de communicatie tussen de router en de player. Voor de test staan ze vlak bij elkaar, maar willen gewoon niet met elkaar blijven communiceren. Hoe krijg ik dat toch voor elkaar?

De sitecom WL 350 is trouwens een dual band 300N router !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.