Ga naar inhoud

vraag over windows Server 2008 en client


rachid

Aanbevolen berichten

Beste,

Wie kan er mij even op weg helpen ivm een probleem dat ik heb met het installeren van een windows Server.

Ik heb een versie van windows Server 2008 geinstalleerd op een domein

daarnaast heb ik ook een andere pc (windows xp) op dezelfde domein gezet

maar ik heb een vraag ivm de ip adres dat ik deze moet geven

een server moet normaal gezien een vaste ip adres hebben in het domein als ik me niet vergis, maar ik heb nu een variabele ip adres van mijn provider. Hoe kan ik deze server toch een vast ip adres geven op het domein.

stel dat de ip adres 10.0.0.30 is (van de provider), kan ik dan voor het uittesten een andere vaste ip adres toewijzen? en als dit mogelijk is dan kan ik bijvoorbeeld de client 10.0.0.31 geven. Maar tot dusver is t nog niet gelukt. Zou het ook te maken hebben dat ik XP gebruik ipv windows 7.

Is het mogelijk om eender welke ip adres te kiezen uit klasse A en deze dan uit te testen. Ik wil dit niet via vmware doen, omdat ik dan een beetje in de war ben, ik heb liever 2 pc's naast me waar ik onmiddellijk t resultaat kan zien zonder telkens af te loggen.

Alle hulp is welkom.

Dank bij voorbaat voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de server een vaste ip adres te geven dient je wel een router te hebben tenzij de server als router is ingesteld.

Zelf heb ik geen windows Server 2008

Ga naar netwerkverbinding en klik op TCP-IPv6 en dan eigenschappen en daar kan je instellen ofwel in windows Server 2008 zelf.

Geeft dan zo:

ipadres: router ip adres met de laatste cijfer 100 of hoger

Subnet= 255.255.0.0 of 255.255.255.0 naargelang de router

standaard-gateaway = router ip adres

Nu is het wel zo dat windows XP geen TCP/IPv6 standaard ondersteund.

Je zal ofwel server 2008 op TCP-IP versie 4 zetten ofwel procotol bij XP installeren.

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding (geel) en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op TCP-IP versie 6

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.