Ga naar inhoud

uitvoeren batch bestand


pol02

Aanbevolen berichten

Dit is wel nog iets van in den tijd dat de dieren nog spraken en ik nog jong en mooi was.

Ik veronderstel dat het batch bestand er zo moet uitzien:

@echo off

CLS

goto avastje

:avastje

start avast_4\avast48.exe

pauze

exit

Voor de duidelijkheid heb ik de namen wat aangepast. De pc zal het label avast wel herkennen maar ik heb er maar avastje van gemaakt. Mensen (zoals ik) kunnen zich nog al eens vergissenindien dezelfde namen gebruikt worden.

Ik veronderstel dat het batch bestand in de root van de cd staat. Of dat nu een cd of iets anders is speelt geen rol.

Het start commando vertrekt vanuit zijn eigen positie en moet dan geleid worden naar de map waar het uit te voeren programma staat. Indien dit een hoger gelegen map is dan moet het commando CD . . gebruikt worden is de doelmap nog hoger gelegen dan moet het CD.. commando meerdere keren gebruikt worden.

In mijn voorbeeld moet dus in de root van de cd een map staan met als naam avast_4 en daarin het programma avast48.exe.

In DOS geldt voor bestand en mapnamen de 8.3 regel daarom heb ik de bestandsnaam aangepast. Hogerop is al vermeld dat er aanhalingstekens moeten gebruikt worden indien er spaties in de namen staan. Voor namen die je zelf geeft is het aan te raden om de spaties weg te laten. Laat ze helemaal weg of vervang ze door een _ underscore. Een – koppelteken kan soms ook problemen geven.

Zolang je dit nog moet testen zou ik de twee eerste (of is het “eerste twee”) regels van het batch bestand aanpassen en dit van maken:

@echo onn

goto avastje

:avastje

start avast_4\avast48.exe

pauze

exit

Op deze manier heb je een betere controle over wat je batch bestand juist uitvoert.

Succes, Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.