Ga naar inhoud

afbeeldingen = Firefox URL


superjona

Aanbevolen berichten

Dit heb ik nog gevonden op Google:

Op een afbeelding kun je in Firefox met de rechtermuisknop klikken en dan kun je kiezen voor Afbeelding opslaan als. Vervolgens kun je aangeven waar de afbeelding moet worden opgeslagen en hoe die moet heten. Ook kun je kiezen voor Afbeelding bekijken waarmee je alleen de afbeelding in beeld krijgt.

Dan kan het nog zijn dat er een link onder de afbeelding zit. Je kunt die link volgen door op de afbeelding te klikken en vervolgens kun je via de hierboven beschreven methodes alsnog de afbeelding opslaan. Meestal krijg je dan een groter formaat van de afbeelding te zien en daar kun je doorgaans meer mee.

Google Afbeeldingen

In het geval van Google Images (Afbeeldingen zo je wilt) worden er eerst slechts previews getoond. Die zou ik sowieso niet opslaan, dus als je een interessante afbeelding ziet dan zou ik daar altijd op doorklikken. Vervolgens krijg je de afbeelding zelf te zien met daaronder de webpagina. Die afbeelding kun je ook weg klikken, zodat je ziet op welke webpagina de afbeelding staat. Voor de afbeeldingen op die webpagina gelden weer de hierboven vermelde mogelijkheden.

Als je hier nog niet voldoende aan hebt, kijk dan eens naar de mogelijkheden van een extensie als DownThemAll. Die extensie maakt het bijvoorbeeld kinderlijk eenvoudig om alle afbeeldingen (of andersoortige elementen) van een pagina direct te downloaden.

Je kunt de bestandsextensie naar .jpg wijzigen als Firefox een afbeeldingsbestand als .htm of .hml wil opslaan.

Je kunt hetzelfde doen met bestanden die al opgeslagen zijn.

Soms helpt het om de cache te legen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.