Ga naar inhoud

System diagnostics fouten


amazone

Aanbevolen berichten

Dasle (of iemand anders met Vista) kunnen jullie eens naar deze link gaan :

Platform Update Supplement for Windows Vista and for Windows Server 2008

Dit is een uitleg over Platform-updatesupplement voor Windows Vista (KB2117917)

Als ik daar heen ga krijg ik deze melding bovenaan te zien:

Information.pngSystem TipThis article applies to a different version of Windows than the one you are using. Content in this article may not be relevant to you.Visit the Windows XP Solution Center

Zien jullie dit ook? Mij lijkt het alsof Windows denkt dat mijn pc op XP draait

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien jullie dit ook? Mij lijkt het alsof Windows denkt dat mijn pc op XP draait

Dat je deze melding krijgt is wel vreemd idd.

Als ik nu in mijn logboek kijk heb ik ongeveer 500 MSDTC fouten tussen 16u02 en 16u28 dan stopt het weer.

Kun je in je logboeken deze fout terugvinden en kijken van wanneer je deze foutmelding voor het eerst had.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amazone,

Bij het bekijken van de problemen die zoal gepost zijn, kwam ik op die van jou terecht.

Wat je punt 2 betreft, over het log, moet je je geen zorgen maken. Dit komt voor – volgens mijn ondervinding – als je systeem teveel gedefragmenteerd is. Eénmaal defragmenteren (bv. met Piriform’s Defraggler) en de melding komt niet meer. Wat punt 3 betreft, de verwittiging dat er geen antivirus programma is, heb ik ook. De clou is dan nog dat ik »Microsoft Security Essentials« heb. Windows herkent zijn eigen antivirus programma niet! Anderzijds in het »Onderhoudscentrum > Beveiliging« herkent Windows het wel. Ergens kan je dat uitschakelen als je zeker bent dat je een werkend antivirus hebt, maar ik laat het zo. Geen zorgen maken dus.

Spijtig genoeg kan ik je niet helpen met je »msdtc« probleem. Daar ben ik niet mee vertrouwd.

Toch heeft »Perfmon /report« mij al geholpen om erop te wijzen dat er een stuurprogramma verkeerd was en heb ik dat met »Apparaatbeheer« kunnen verhelpen.

Sorry, als ik je met het gebruik van »Perfmon /report« over onnodige zaken heb verontrust.

Groeten | WaWa

aangepast door WaWa
correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amazone | Hier ben ik weer. | Je kan ook via »Winkey+R«, »dxdiag« typen. dan zie je niet alleen al je system specs (op het eerste venster), maar je kan ook de rest via een kladblok laten uitprinten! Je krijgt dan een lange lijst met alles wat goed én slecht is op je systeem. Even doen? Ik versta er hier en daar iets van, maar meestal bergijp ik er de kl**** van. Dan kan je hulp vragen aan de deskundigen. Dit vind ik ook een goede wijze om problemen gericht op te zoeken.

Voilà dat is het voor nu. |WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Wawa,

Ik had die tip van jouw al gelezen in de super interessante thread over PC opkuis.

Heb hem ook laten lopen.

Alles OK daar maar ik denk dat deze test je hardware nakijkt en die is bij mij wel OK. Ik had de Dell diagnostics Tool al laten lopen.

Ik ben er vrij zeker van dat ik met een Windows Update probleem zit.

Heb daar een aparte thread over (http://www.pc-helpforum.be/f167/windows-update-probleem-31997/)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.