Ga naar inhoud

Beschadigde bestanden gevonden en niet hersteld?


WaWa

Aanbevolen berichten

Beste Forumvrienden,

Zoals nu en dan, maak ik in Opdrachtprompt een »sfc /scannow» en ik verwachtte: “geen schendingen van de integriteit gevonden”. Maar deze keer had ik prijs. De melding kwam: “Er zijn beschadigde bestanden gevonden en hersteld. De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log”.:hmpf:

Ik dacht: O.K. hersteld is hersteld, maar telkens als ik »sfc /scannow« opnieuw doe komt dezelfde melding. Ik verwachtte natuurlijk nadien “Geen schendingen … gevonden”.

Waarom is dat zo? Hoe krijg ik dat in orde, zodanig dat de melding komt dat er geen schendingen zijn?

Met dank op voorhand.

WaWa

:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Bedankt voor je supersnelle reactie.

Ik heb het direct eens via »cmd« gedaan, maar via mijn weg deed ik ook 'Als administrator uitvoeren'. Jammer genoeg is het nog steeds hetzelfde. Eigenaardig toch. Zeggen dat het hersteld is en daarna geen melding krijgen dat er geen schendingen meer zijn.

Hopelijk komt er nog een andere suggestie, want ik voel er niet veel voor om 'Systeemherstel' of een 'Systeemkopie terugzetten' te doen. Ik heb niets speciaals gedaan, behalve IE9 Release Candidate geïnstalleerd.

Ik heb ook geprobeerd het CBS.log van vandaag te openen om een kladblok te openen en het voor je te kopiëren, maar ik krijg altijd: 'Toegang geweigerd'. Dan heb ik geprobeerd te machtigingen toe te kennen, maar dat lukt me blijkbaar niet.

In de hoop op een andere suggestie, ondertussen: merci | WaWa

aangepast door WaWa
correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Ik heb tot in de nacht doorgewerkt om het proberen op te lossen. Enkele keren Windows Systeemherstel gedaan. Zonder resultaat.

Uiteindelijk heb ik - met de moed der wanhoop - een Systeembackup gedaan (voor de eerste keer met mijn Paragon) en mét succes. Wat de oorzaak was zullen we allicht nooit weten. Het voornaamste is dat het opgelost is. Ik zal het dus ook als dusdanig merken.

In ieder geval, bedankt voor de moeite.

m.v.g., | WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.