Ga naar inhoud

Draadloze verbinding


harryvb

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb mijn oude laptop terug in werkende staat gesteld met windows xp home.

Fresh install dus.

Alle updates zijn geinstalleerd.

Ik kan nu enkel verbinding maken via Lan kabel.

Mijn draadloze verbinding kan ik wel selecteren maar als ik op verbinden klik dan vraagt die niet om de sleutel maar begint een balkje te lopen met "een ogenblik geduld, windows maakt verbinding met netwerk ................."

Dat stopt na enige tijd en dan komt er bij mijn netwerk te staan "bezig met verifieren van identiteit" en dat blijft zo staan.

Ik heb de nieuwe modem van telenet voor fibernet.

mvg

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acer Aspire 2000

Er zijn echter wel 10 onbeveiligde netwerken in de buurt en daar doet ie juist hetzelfde mee.

nu het netwerkkaartje heeft gewerkt tot deze week, mijn zoon had deze pc in handen en was er 2 jaar mee op reis geweest, draadlos werkte in elke airport of andere plaats maar de pc was door de tijd zo traag geworden dat ik hem wel eens in zijn ooorspronkelijke staat wou herstellen.

Vanaf dan is het probleem opgetreden , ik klik mijn keuze van netwerk aan en ipv een sleutel te vragen doet hij zoals in het eerste bericht "een ogenblik geduld, windows maakt verbinding met netwerk ................."

Dat stopt na enige tijd en dan komt er bij mijn netwerk te staan "bezig met verifieren van identiteit" en dat blijft zo staan.Hij moet echter een key vragen en dat gebeurd niet

Blijkbaar heb ik ergens iets mis gedaan tijdens de eertse poging om draadloos te gaan, ik weet echter niet wat

aangepast door harryvb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien hebt je B type netwerkkaart.

Mogelijk kan uw router B type niet aan ofwel moet je in de router dat instellen.

Ga naar de router

Bij wireless gedeelte kan je bij SSID en channel heel waarschijnlijk instellen dat de router B + G of B + G + N moet zenden.

Daarbij kan de oude netwerkkaart enkel met WEP om en dus niet WAP of WAP2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het beter dat je een usb-netwerkkaart draadloos koopt van de N type want het is zo goed als zeker dat uw huidige draadloos netwerkkaart geen WPA ondersteund.

Driver installeren doe je best zo:

Aansluiten en dan naar apparatenbeheer en je ziet daar gele teken en dan met de rechtermuisknop op stuurprogramma wijzigen en dan naar de cd met driver gaan en daar de map van de driver klikken en installeren.

Vanaf cd installeren gaat ook doch ik raad het niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste harryvb

Je kan zelf aanpassingen doen via de site http://mijntelenet.be

Daar log je in met je gebruikersnaam en paswoord van je Telenet account.

Je kan je beveiliging op WEP in stellen, en zodoende mogelijk wel verbinding maken met je 'ietwat oudere' Wifi NIC

Verwijder je 'draadloze netwerken'

Als u draadloze netwerken wilt toevoegen, wijzigen of verwijderen of de volgorde hiervan wilt aanpassen, klikt u onder Verwante taken op De volgorde vanvoorkeursnetwerken wijzigen en gaat u op een van de volgende manieren te werk op het tabblad Draadloze netwerken:

Gewenste bewerking Actie

Een draadloos voorkeursnetwerk verwijderen.

Klik onder Voorkeursnetwerken op het draadloze netwerk dat u uit de lijst wilt verwijderen en klik vervolgens op Verwijderen.

Ook nog .. Zie je ergens een programma van Acer zelf staan dat voor je wifi verbinding wilt zorgen (AcerNET)

Mogelijk kan deze ook problemen geven, als deze beide pogingen ondernemen om verbinding te maken ...

Is het mogelijk om een screen te maken van je instellingen van je Wifi NIC (Draadloze Netwerkkaart).

Voor je instellingen ff te checken.

bg

VenimK

aangepast door VenimK
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.