Ga naar inhoud

Raad ivm scherm


Crazy_Talk

Aanbevolen berichten

ik raad u aan om een nieuw scherm te halen wat mee gaat met de tijd, en het grafische geweld beter aankan.

meestal hebben de oudere schermen nog een connector die niet op de nieuwere grafische kaarten past.

als uw budget het niet to laat kunt u altijd dit scherm houden en een verloopje er bij halen om alsnog dat oude scherm aan te sluiten (het zou geen probleem mogen zijn om er spelletjes op te spelen op de nieuwe pc)

er zijn tegenwoordig al schermen van rond de 160 euro (dan heeft u een 19" breedbeeld scherm)

Mv.Gr

Yannick

p.s. bij de eerstvolgende reactie zal ik deze post verplaatsen naar aan en verkoop advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben ook van plan om een nieuw scherm te kopen, namelijk deze:SAMSUNG's Digital World - LCD monitoren | 22" SyncMaster 223BW

nu las ik dat dit scherm het best presteert onder de opgegeven resolutie, 1680x1050

Als ik naar configscherm in xp ga dan is mijn hoogst in te stellen resolutie, 1280*1024

Wat is het resultaat als ik deze resolutie instel, is die resolutie leefbaar? of krijg ikeen sterk vervormd beeld.

En hoe kan ik die resolutie verhogen, ligt dit aan de video kaart?

Dat is nu een: nvidia GeForce2 MX/MX 400 (64MB)

Alvast heel erg bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

resolutie is alleen maar het aantal beeldpuntjes/lijn, een beeld is opgebouwd uit horizontale en verticale lijnen.

Het verhogen of verlagen heeft enkel invloed op de beeldscherpte.

De monitor kan dus in jouw geval scherper beeld weergeven dan je videokaart kan produceren.

De beeldkwaliteit zal dus gelijk, of een beetje beter zijn dan ze nu is, afhankelijk van hoe goed je huidige monitor is.

Een lelijk iemand blijft in een mooie spiegel immers even lelijk zegt men soms.

Hier is de monitor de spiegel, je moet er dan ook een mooi beeld instoppen om resultaat te hebben.

Een nieuwe videokaart vind je al va 35 à 40 euro, of je kan evengoed niets veranderen vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.