Ga naar inhoud

Geen geluid na installatie Win7


John2907

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een audio probleem, er komt namelijk geen audio uit mijn PC. Ik heb hier nooit problemen mee gehad maar nadat ik vorige week de computer heb geformatteerd vanwege andere problemen en win7 heb geherinstalleerd werkt mijn geluid niet meer. Volgens het programma Speccy zitten er "drie geluidskaarten" in mijn computer: AMD High definition Audio device, NVIDIO High definition Audio en High definition Audio device (zie bijlage)

Mijn device manager geeft geen fouten aan en alle drivers zijn geüpdatet, als ik de volumeregeling open dan lijkt het alsof alles gewoon werkt, en de volumebalk wordt groen als ik muziek afspeel.

Het lijkt er op alsof er ergens een muteknop aanstaat, maar volgens mij heb ik alles gecheckt. Ook heb ik natuurlijk mijn speakers gecheckt, die werken wel op mijn i-pod, ook heb ik een koptelefoon aangesloten, maar ik hoor helemaal niks.

In de laatste bijlage ook een samenvatting van de specs van mijn PC.

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem, alvast heel erg bedankt.

post-25487-1417704338,7017_thumb.jpg

John

post-25487-1417704338,6582_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie, Bedankt voor de tip maar de kabels zijn goed aangesloten. Ik heb ook een extra audio aansluiting aan de voorkant van de PC (speciaal voor de koptelefoon) maar via allebei de ingangen werken de speakers niet. Ik snap je vraag wel, want het lijkt inderdaad op zo'n soort probleem (namelijk geen software errors o.i.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ondertussen wat dingen aan het uitproberen en mijn digital audio hdmi is om onduidelijke redenen niet meer ingeplugged. Misschien heb je iets aan het volgende plaatje? Ik heb mijn speakers ingeplugged op de zwarte jack en op de groene jack maar beide keren zonder resultaat.

post-25487-1417704339,6522_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee daar zit het probleem niet, ik heb mijn speakers al op alle kleuren aangesloten (maar ik weet ook dat de lichtgroene aansluiting de standaardaanstluiting is), en ik heb ook alle audiodevices al geselecteerd. Maar ik heb het nogmaals geprobeerd, zie bijlage, en nog steeds komt er geen kik uit de computer.

Nog andere suggesties? Misschien iets veranderen in de BIOS? In ieder geval bedankt voor je hulp!post-25487-1417704339,7079_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.