Ga naar inhoud

Skype Video probleem


BE100277

Aanbevolen berichten

Hallo, ik weet niet of dit het juiste forum is, maar toch...;-)

Volgende gegevens ivm mijn situatie : Windows XP, Webcam Logitech C310, Telenet, Telenet Securitypack, Advanced system Care, Belkin wireless USB connector, Skype 5.1.

Wanneer ik iemand wil "videoskypen" zie en hoor ik alles, mijn gesprekspartner krijgt echter geen video, of enkel een stilstaand beeld door.

Video test met skype is ok. als ik de bij de webcam bijgeleverde Logitech software Vid HD gebruik en communiceer met iemand die dat ook heeft, gaat alles perfect (beelden zenden en ontvangen).:dong:

Mijn Telenet SPeedtest2 gegevens zijn : Upload 0.93 Mbps / download 14.3 Mbps.

Wat kan er mis zijn met mijn programma's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op https://support.skype.com/en/faq/FA3161/My-video-quality-isn-t-great vindt je mogelijke oplossingen.

kijk ook deze en dezelink eens na.

Stelt het probleem zich bij meerdere contacten of bij één persoon.

Welk telenetabonnement heb je?

Dag Clarkie,

ik heb recent een video conference willen bijwonen met 6 deelnemers ; ik kon iedereen zien, maar niemand kon mij zien.

Op aanraden van een collega heb ik toen mijn recentste skype versie verwijderd, en vervangen door skype 4.2.0.163. Dat is iets beter, in die zin dat ik nu 0.5 minuut bewegend zichtbaar ben ; dan moet ik "video "uitzetten. Als ik 'em dan terug aanzet ziet mijn gesprekspartner mij terug voor 0.5 min bewegen enzovoort... bizar...

Mijn telenet is een "telenet internet comfortnet", met internet Anti-virus en security pack. Alles verloopt draadloos.

Ook mijn DirectX is de meest recente 9.0c

Ik vraag mij af of het niet aan skype zelf ligt, omdat ik met de Logitech software wel een goeie video uitwisseling krijg...

Testen alvorens te skypen zegt : uw videobeeld is van hoge kwaliteit - als ik echter start wordt dit "gemiddeld". ook bij testen is mijn computer "snel" ... help !!!

Chris

:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben geen skype gebruiker, dus is het moeilijk om te kijken wat de mogelijkheden zijn, enkel wat op de site van skype staat kan me dus helpen.

Zoals ik in bericht al enkele links doorgaf met mogelijke oplossingen.

Dat wat je wel zou kunnen proberen, indien mogelijk, is ipv van draadloos eens met kabel testen.

Werkt het dan wel beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Dag Clarkie,

het probleem is opgelost, maar echter heel simpel : ik heb een nieuwe webcam gekocht van 12.5 euro in de carrefour en alles marsjeert. Eerst had ik nog 2 adaptors gekocht om mijn webverbinding via de electriciteitsleiding te laten lopen. Dit bleek echter niet te helpen (werkt wél goed !! :-)).

En dan zei Skype dat het mogelijk aan mijn webcam lag. Wel straf want de Logitech was toch een duurder apparaatje... mogelijks een productiefout ... of zou het eraan kunnen liggen dat ik eerst de bijhorende soft van Logitech had geInstalleerd, en dat hij daarna niet meer met Skype werkt? Ik weet het niet.

In ieder geval, Clarkie, toch bedankt voor de hulp! Ik zal dit item afsluiten.

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.