Ga naar inhoud

BTW, taxen en duanekosten bij bestelling buiten de EU?


Aanbevolen berichten

Mooie theorie (& link) ASUS...

Ik bestel jaarlijks méééérdere pakketten, waaronder in EU & erbuiten (US, Korea,...).

Qua leveringen van buiten de EU:

Je kan geluk hebben, als toevalligerwijze de beambten bezig zijn met andere zaken, of gewoon geen zin hebben...

Doch... De hoogste taxering die ik ooit betaalde was 73% op de totaalwaarde (aankoopprijs + verzendkosten).

Verklare wie kan...

Normaal gezien bedraagt de taxering (douanekosten + dossierkosten + taxen) (maximaal) 65% (normaal gezien).

Hou gewoon rekening dat buiten de EU kopen niet echt goedkoper is...

(tenzij dat 1,65x jou "aankoopprijs + verzendkosten" nog steeds goedkoper uitvallen dan in de EU)

Ook rekening houden met lààànge leveringstijden (alhoewel: afhankelijk van verschillende factoren, ondervonden aan den lijve)

+ aanspraak op garantie...

+ eventuele schade tijdens transport

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie theorie (& link) ASUS...

Ik bestel jaarlijks méééérdere pakketten, waaronder in EU & erbuiten (US, Korea,...).

Qua leveringen van buiten de EU:

Je kan geluk hebben, als toevalligerwijze de beambten bezig zijn met andere zaken, of gewoon geen zin hebben...

Doch... De hoogste taxering die ik ooit betaalde was 73% op de totaalwaarde (aankoopprijs + verzendkosten).

Verklare wie kan...

Normaal gezien bedraagt de taxering (douanekosten + dossierkosten + taxen) (maximaal) 65% (normaal gezien).

Hou gewoon rekening dat buiten de EU kopen niet echt goedkoper is...

(tenzij dat 1,65x jou "aankoopprijs + verzendkosten" nog steeds goedkoper uitvallen dan in de EU)

Ook rekening houden met lààànge leveringstijden (alhoewel: afhankelijk van verschillende factoren, ondervonden aan den lijve)

+ aanspraak op garantie...

+ eventuele schade tijdens transport

Dank u wel.

Enige ervaring met play.com?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.