Ga naar inhoud

Snelheid primaire partitie


Kurtt

Aanbevolen berichten

ik heb 1 harde schijf van 1.5 TB, die als volgt in partities is verdeeld:

- c: (boot) -> hier staat dus windows 7 op

- d: (recovery)

- e: (documenten+progs)

Wanneer ik echter een hele reeks bestanden 'vrijmaak' op de e: lijkt mijn computer vlugger te werken. Maar de c: is toch 'afgeschermd' door zijn eigen partitie. Dus waarom heeft het verwijderen van bestanden op de e: een invloed op de snelheid van de pc (en dus eigenlijk van de c: waar de besturing opstaat?

Hoe zou ik dit 'probleem' kunnen oplossen? Door het wisselbestand van de c: te vergroten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dit hoofdzakelijk programma's die je verwijderd van je E partitie?
Nee, puur databestanden (documenten,pdf's, afbeeldingen, in totaal zo'n 30 GB)
Wat bedoeld je met vlugger, reageert de pc sneller.
PC reageer vlugger.

Ik vind dat raar want die partitie hoort niet tot de C: partitie. Die E-partitie behoort wel tot de schijf zelf natuurlijk (ik heb 1 schijf van 1.5 GB opgedeeld in partities dus)

Dus omdat er een C partitie is, is die C waar de besturing opstaat, toch "afgeschermd" en mag die C dus niks merken van verwijderen van bestanden op de E partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus omdat er een C partitie is, is die C waar de besturing opstaat, toch "afgeschermd" en mag die C dus niks merken van verwijderen van bestanden op de E partitie.

In principe niet maar het kan te maken hebben met de max. grootte van de MFT

Zal het voor je proberen uit te zoeken of dit enig verband heeft ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gene wat je probleem zou kunnen veroorzaken zou een fragmentatie van je Master File Table kunnen zijn.

De eenvoudigste oplossing is het aanpassen van een registry key

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\FileSystem

zoek de sleutel NtfsMftZoneReservation

Standaard staat deze op 1 je kunt deze waarde instellen van 1 - 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.