Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 14 Ultimate


elanto

Aanbevolen berichten

Mijn PC is een Medion MD 8833

Processor: Intel ® Core 2Quad CPU Q6600@2.40GHz 2.40Ghz

Geheugen (RAM): 3.00 GB - 32 bits.

Videokaart: NVIDIA GeForce 8600 GT - 256 MB

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium.

Programma voor bewerking Video: Pinnacle Studio 14 Ultimate.

Ik ben bezig om mijn oude VHS en SVHS - Video's te digitaliseren.

Import met Dazzle 170.

Voorheen steeds zonder problemen gewerkt met Studio 10, dan Studio 12.

Nu doe ik ongeveer dezelfe bewerkingen met Studio 14 en die doet het niet.

Ik heb een film gereed van 1 uur. Wanneer ik deze op DVD wil zetten of een schijfimage wil maken (AVI) dan lukt dat niet.Ik krijg eerst het venster "Selecteer beeldmap" en wanneer ik dat doe en druk op OK, dan komt een groot uitroepteken.

Voorheen had ik de keuze gemaakt: Renderen in de achtergrond" Ik heb dit ook al eens veranderd naar: "Altijd renderen bij start"

Desgevallend kan ik u een "Screenprint" verzenden.

Wie kan me hierbij helpen.

elanto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste clarkie,

Mijn beste dank voor je snelle antwoord.

Ik heb mijn handleidingen eens nagekeken en het blijkt dat ik niet de handleiding heb van Studio 14, wel van 10 en 12.

Deze van Studio 12 had ik bij me liggen waarvan ik dacht dat dit van de 14 was. Deze is me bij de DVD dan niet bijgeleverd.

Ik ga seffens de handleiding erbij halen en verder uitproberen wat eventueel fout kan zijn.

Hoe kan ik deze handleiding downloaden ?

Met mijn 77 jaar is alles niet meer zo eenvoudig als het lijkt maar ik probeer wel wat bij te blijven.

Alvast nogmaals bedankt.

elanto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste clarkie,

Ik heb ondertussen Alles eens doorgenomen en ook bemerkt dat in Studio 14 bij "Help" deze handleiding is te vinden.

Wat ik verkeerd doe weet ik absoluut niet maar ben nog geen stap verder. Steeds wanneer ik de map selecteer gaat S.14 automatisch naar een reeds voorheen gemaakte map. Ik vind ook nergens een AVI terug wat met S12 geen probleem gaf. Ook zie ik nergens wat van renderen dat vooruit gaat, wat vroeger met S12 op de tijdslijn zelfs kon gevolgd worden. Nu zie ik de blauw-zwarte lijn draaien maar de oranje lijn blijft op zijn positie tot ik de Map selecteer en op maken klik.

Ik weet heus niet wat Studio 14 met mij voorheeft ???

Groetjes,

elanto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben geen gebruiker van pinnacle studio.

Ik heb de handleiding doorbladert.

Op blz 16 vindt je alles over media opnemen en importeren.

Het hoofdstuk film maken, waar je ook alle uitleg krijgt over het branden naar cd of dvd enz vanaf blz. 296.

het renderen op achtergrond vanaf blz 321.

Dat s14 automatisch terug gaat naar een voorheen gemaakt map is normaal , gebeurt bij andere software ook.

Maar in dat venster moet je toch naar een andere map kunnen.

Kan je anders eens een screen maken van dat venster enals bijlage posten in een volgende bercht.

Een screen maken doe je met de printscreen toets op je toetsenbord.

Open daarna het programma paint, kies daar plakken.

Sla de afbeelding op, en plaats het dus in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-9131-1417704356,8847_thumb.jpgDank voor je antwoord.

Het probleem blijft bestaan. Ik vind een TS bestand maar kan het niet openen of branden.

Voor zover ik zie zijn mijn instellingen juist maar als ik van het project een bestand of een DVD wil maken, vraagt die eerst de map te selecteren, doe ik dat en druk ik op OK dan krijg ik een uitroepteken. Al geprobeerd om het project een andere naam te geven, in een nieuwe map te selecteren doch met hetzelfde resultaat.

Op mijn andere PC staat Studio 12 en 14 op. Ik heb in S12 een kort filmke gemaakt met ongeveer dezelfde instellingen omdat ik daar de mogelijkheid heb om in een AVI verder te gaan. Deze maakt na het project te hebben opgeslagen en ik daarvan een beeld maak dadelijk een AVI waarvan ge het renderen op de tijdslijn kan volgen tot op het einde. Hiermede alles perfect.

Misschien verwijderen van S14 en opnieuw S12 installeren....

In bijlage enkele screens.

post-9131-1417704356,8359_thumb.jpgGroetjes,

elanto

post-9131-1417704356,8609_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt ik vindt een TS-bestand.

Dan wil dat zeggen dat het reeds een dvd is.

Je ziet de map Ts.

post-23245-1417704356,9434_thumb.png

Dubbelklik op de map zodat ze opent en je ziet zoiets als hieronder

post-23245-1417704356,963_thumb.png

Je moet die dan nog enkel branden op DVD.

Ikzelf gebruik het programma van jouw niet.

Maar in die handleiding staat hoe je een film op dvd moet zetten.

Als je pinnacle 14 hiervoor wil gebruiken moet alles opgezocht worden in dat handboek.

Maar je kan het ook via windows movie maker, die staat standaard op je pc.

Zo doe je het:

Een film op een dvd branden

Veel mensen delen een film die ze hebben gemaakt door deze op een dvd branden, zodat zij en anderen de film op een computer of met een gewone dvd-speler op een tv kunnen afspelen. In Windows Live Movie Maker kan de optie Een dvd branden worden gekozen om de film op te slaan en direct toe te voegen in Windows DVD Maker. De film kan dan op een dvd worden gebrand met Windows DVD Maker.

Opmerkingen

Om vanuit Movie Maker een film op een dvd te branden, moet Windows DVD Maker op de computer zijn geïnstalleerd.

Windows DVD Maker wordt meegeleverd met de Windows Vista Home Premium- en Windows Vista Ultimate-edities van Windows Vista.

Windows DVD Maker wordt meegeleverd met de Windows 7 Home Premium-, Windows 7 Professional-, Windows 7 Enterprise en Windows 7 Ultimate-edities van Windows 7.

Voor het branden van een dvd is het nodig dat de computer een dvd-brander heeft.

Voor het afspelen van een dvd op de computer is het nodig dat de computer beschikt over een dvd-station, software voor het afspelen van dvd's en een compatibele dvd-decoder.

Een film op een dvd branden in Windows Live Movie Maker:

Start Movie Maker.

Klik in Windows Vista of Windows 7 op Start en vervolgens op Alle programma's.

Klik op Windows Live en vervolgens op Windows Live Movie Maker.

Video's en foto's aan het storyboard toevoegen.

Klik op het tabblad Start in de groep Toevoegen op Video of foto toevoegen.

Open de map met de foto's of video's die u wilt toevoegen in het dialoogvenster Video's en foto's toevoegen, klik op de foto- en videobestanden en klik vervolgens op Openen.

Als u meerdere foto's en video's wilt selecteren, drukt u op de Ctrl-toets, houdt u deze toets ingedrukt en klikt u vervolgens op alle gewenste foto's en video's.

Als u de film op een dvd wilt branden nadat u klaar bent met bewerken, gaat u naar het tabblad Start en klikt u in de groep Delen op Een dvd branden.

Typ in het vak Bestandsnaam een naam voor de film en klik vervolgens op Opslaan.

Uw film wordt opgeslagen als een Windows Media Video-bestand (.wmv).

Klik in het bericht De film is klaar op Sluiten.

Volg in Windows DVD Maker de instructies op het scherm om de film op een dvd te branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste clarkie,

Mijn allerbest dank voor alle moeite die je, zelfs als niet gebruiker van Studio 14, al deze moeite heb gedaan.

Ik kom er nu zeker uit en wellicht zonder Windows Movie Maker.

Mocht het zijn dat nog eens in de penarie zit met één of ander vind je me allicht terug PC Helpforum.

Groetjes,

elanto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.