Ga naar inhoud

Internet: computer voorrang geven op andere computer binnen het netwerk


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik woon momenteel in een huis samen met 13 andere mensen. Het is een gebouw van een school dat ter beschikking is gesteld voor buitenlandse studenten.

Nu is het probleem, dat ik vaak geen internet heb wanneer de meeste van de anderen thuis zijn, en ook op het internet zitten. Ik kan nauwelijks een internetpagina openen op die momenten.

Ik vroeg me af of het mogelijk was om mijn computer voorrang te geven op de andere computers zonder iets aan de routerinstellingen te moeten wijzigen?

Het is namelijk zo dat wij op het bovenste verdiep wonen, en het onderste verdiep is een kantoor. Het hele gebouw zit op hetzelfde netwerk, alleen is de router al zodanig ingesteld dat er een bepaald aantal Mbit is vrijgehouden voor het kantoor onder ons, anders nemen wij hun internet ook af waardoor zij niet meer kunnen werken :-)

Daarom wil ik hier niets aan wijzigen en was mijn vraag of dit mogelijk is zonder iets aan de router te veranderen?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige routers beschikken over een QoS (Quality of Service) functie.

Hiermee kan je voorangen bepalen in het netwerkverkeer door bandbreedte te reserveren of toe te wijzen; hetgeen blijkbaar al gedaan is ten voordele van het kantoor.

De "vrije" bandbreedte moet dan verdeeld worden onder de overblijvende pc's in het netwerk en dat kan dus problemen geven.

Zonder aanpassingen in de router ga je hier dus niets kunnen verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.