Ga naar inhoud

activeren DLNA en Internet TV


philip79

Aanbevolen berichten

[ATTACH]10006[/ATTACH]

Beste,

Ik vraag mij af wat de goedkoopste/beste manier is om mijn DLNA en Internet te activeren op mijn tv aan de hand van volgend schema (zie attachment). Dit schema toont hoe momenteel alles verbonden is.

nog wat meer informatie:

heb 1 ethernet aansluiting voorzien aan tv en deze is al gebruikt voor mijn hd recorder van telenet

tv zelf heeft 1 ethernet aansluiting en 2x usb

pc heeft 2 x netwerkkaart voor ethernet + 1 daadloos netwerk ter beschikking

De modem van telenet heeft geen WIFI

------------------------------

De manier die zeker al zou werken is de volgende maar misschien is er een goedkopere manier zonder de aanschaf van een dongle van samsung en switch?

Voor DLNA:

aanschaf van dongle van samsung en ik bevestig deze in de usb van mijn tv waardoor er een draadloze verbinding kan worden gemaakt tussen tv en pc voor activatie van DLNA

Voor activatie internet:

Aanschaf van switch dewelke ik dan bevestig in de ethernet aansluiting voorzien in muur aan tv zodat ik zowel de ethernet aansluiting van mijn tv alsook van mijn telenet digibox kan bevestigen

netwerk schema.bmp

aangepast door philip79
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi philip79

Welk type modem heb je dan juist van Telenet

https://www.telenet.be/mijntelenet/activation/activate.do

Dus Garage : Modem/switch

Living : Switch / Wifi router-- Telenet recorder -- DNLA TV

2de verdiep : Wifi verbinding

Zie niet goed waarom je een dongle van samsung zou halen , als je geen Wifi hebt ... Die dongle is een ontvanger, deze zendt geen Wifi signalen ui.

Uw DLNA toestanden zullen ook werken, als ge uw tv inplugged via UTP vanuit de Wifi router.

Uw Pc verbindt dan je dan op de Wifi router, dan heb je ineens interne IP adressen, wat het 'sharen' dan weer ietwat makkeljker tot stand zal komen

Je zou ook kunnen werken met PowerLines

Dan kan je opstelling als volgt zijn...

Dus Garage : Modem/PowerLine

Living : PowerLine/ Switch -- Telenet recorder -- DNLA TV

2de verdiep : PowerLine

Weet niet goed, hoe je huis is ingebouwd, maar PC 2de verdiep. Draadloze signalen kunnen wel es problemen op leveren ofzo ....

Bg

VenimK

aangepast door VenimK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.