Ga naar inhoud

Verbindingsproblemen


Robo

Aanbevolen berichten

Ik ben overgeschakeld van Telenet Expressnet naar Fibernet 40.

Telenet heeft dus een nieuwe modem met ingebouwde router geplaatst.

De eerste dag had ik slechts 1min verbinding en dan viel alles weg. Telenet had dan een instelling op de modem aangepast (een ander kanaal gekozen). Nu kan ik ongeveer 30 à 40 min online blijven en dan valt de verbinding automatisch weg. Dit duurt dan 1min waarna de verbinding terug is. Dit is uiteraard zeer vervelend.

Ik heb dit zowel met laptop met Windows 7 als met laptop met Windows XP als met Playstation 3 netwerk.

Telenet gaat terugkomen om alles na te kijken.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Telkens om de bepaalde tijd dus even 1min geen verbinding. Ik heb met momenten ook niet de perfecte signaalsterkte. Daarvoor was dit altijd perfect.

aangepast door Robo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Inderdaad, dat zullen wij (Telenet) wel even komen bezien :)

Gaat de modem uit dienst, als je verbinding wegvalt.

Status van de led 's

1 - groen (Power)

2 - Blauw (Downstream)

3 - groen (Upstream)

4 - groen (Online)

5 - groen (Tel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk werkt alles correct maar na verloop van enige tijd is de verbinding kortstondig weg of eventjes onstabiel. Het signaal zwakt even af maar na enkele ogenblikken is het steeds weer in orde. Een vervelend probleem. Hopelijk vind de technieker die deze week komt de oorzaak van het probleem. Maar ik betwijfel of die het gaat kunnen vaststellen gezien het steeds maar eventjes is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerk beheren.

Zie je daar meerdere routers?

Zo ja dan klik je op de vreemde router en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Vinkt uit: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Ik heb gedaan wat je beschreven had. Er stond inderdaad nog een tweede router (netwerk) vermeld om automatisch verbinding te maken. Nu staat er enkel 'handmatig verbinding maken'. Eens afwachten of het verholpen is. Ik weet dus ook totaal niet vanwaar die tweede komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is niet opgelost. Na 45min verbinding plots verbinding weg voor 30sec. Het signaal was volledig weg. Ik klikte erop en dan stond er 'bezig met identificeren' en daarna terug verbinding.

Netwerkdetectie is uitgeschakeld maar ik vermoed dat da er niets mee te maken heeft.

aangepast door Robo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is niet opgelost. Na 45min verbinding plots verbinding weg voor 30sec. Het signaal was volledig weg. Ik klikte erop en dan stond er 'bezig met identificeren' en daarna terug verbinding.

Netwerkdetectie is uitgeschakeld maar ik vermoed dat da er niets mee te maken heeft.

Is het de wifi verbinding die wegvalt, of valt je modem uit dienst ... zie ledstatus

ook kan je misschien es checken op welk kanaal je telenetmodem nu uitzendt.

http://mijntelenet.be, daar inloggen met gebruikersnaam en paswoord van telenet account, en hoe was je verbinding voordien (met WifiRouter of Dlink AP), deze als jezelf wilt verder testen, kan je deze ertussen zetten, (vergeet wel niet de range aan te passen van je router (192.168.1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.