Ga naar inhoud

[OPGELOST] USB poorten


Ivan

Aanbevolen berichten

Probleempje met muis wanneer USB externe schijf wordt aangesloten:

De PC bevat 2 USB aansluitingen wie gebruikt worden voor een USB-printer en USB-externe HD. Wanneer ik de externe HD inschakel bevriest de PS2 draadloze muis. Als ik dan de USB aansluiting van de printer losmaak werkt de muis weer normaal.

Apparaatbeheer geeft geen fouten aan.

Gegevens PC in bijlage.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

post-662-1417703719,8599_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heeft de externe HD een aparte voeding? Indien niet, kan hier de oorzaak zijn van het bevriezen van uw muis. Een externe HD gevoed door de USB-poort vraagt meestal het volle vermogen van de USB-poorten. Het kan zijn dat de PC dan niet meer genoeg stroom kan leveren voor het voeden van de muis. Wat ik u in dit geval aanraad, is zoals ik, zware USB verbruikers zonder eigen voeding (printer, scanner, HD,..) aan te sluiten via een vermogen HUB (HUB met eigen voeding), zodat de PC deze gebruikers niet meer moet voeden. Je hebt twee poorten, dus de vermogen HUB op één poort en de muis op de andere poort.

Veel succes.

Lucvb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.