Ga naar inhoud

Micro werkt niet op nieuwe PC.


Kaiser

Aanbevolen berichten

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

bekijk deze afbeelding even: http://tw1965.myweb.hinet.net/pic/Vista-CDIN.jpg

dat gaat over boxen. Als je daar dan bij sound, het tab 'recording' neemt zou je je mic. moeten zien in het lijstje, klik daar dan op 'eigenschappen' onderaan en zorg dat de volume niet gedempt is.

Zal wel goed ingesteld zijn, maar voor de zekerheid toch even vragen of je achter de schuifbalk van volume ook gekeken hebt naar de afbeelding van de luidspreker.

Als er bij de luidspreker een cirkel met schuine streek staat staat het geluid uit, dat is voor micro standaard, je moet het ook inschakelen door op de luidspreker te klikken.

De cirkel blijft staan, je moet dan het venster sluiten en opnieuw openen, dan zal je horen dat de micro werkt, en zien dat de cirkel weg is.

Hier werkt alles normaal.

Heb je een 2de audiokaart, kijk eens of je de instellingen voor de juiste kaart hebt gebruikt, en niet de instellingen van de on board in dat geval.

Voor oudere kaarten is er in vista vaak geen ondersteuning.

Kijk dan eens bij win updates, daar vind je soms toch de drivers die je nodig hebt.

Je kan ook doen als ik, dualbooten, vista en xp ernaast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerst vista, dan xp

je kan ook eerst vista hebben op nieuwe pc, en dan xp installeren, je kan zelfs je vistapartitie halveren om plaats te maken voor xp erbij te zetten.

Tevens staat er hoe je easyBCD gebruikt om dit te doen

Met deze uitleg kan iedereen dualbooten, ik heb een trippleboot met win 2000 er nog bij, lukt altijd.

Je moet wel weer wat engels kennen, als iemand tijd heeft om een nederlandstalige versie te maken, doe maar, hoe sneller hoe liever.

Dit is het adres:

How to dual boot Vista and XP (with Vista installed first) -- the step-by-step guide | APC Magazine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je dan XP er ook opzet, staat je harde schijf toch meteen vol? Vista + XP vraagt toch een hele hoop plaats op je harde schijf? Vertraagt dit je computer niet, of blijft deze even snel. En kan je XP er dan makkelijk weer afsmijten?

Daar heb ik ook instructies van, vind je op zowat ieder forum, hoewel het meestal vista is die er af moet.

Ik heb voor vista 40 gig, voor xp 13 en voor win 2000 10 gig, vista is getuned met tweak VI, en regelmatig opkuis met andere progjes.

Xp en win 2000 zijn iets trager zelfs, dat kan door de kleine partities hier.

Alles samen is dat 63 gig, dan heb ik dus 96 gig voor opslag (schijf van 160 GB), en de rest op externe disk, dvd...

Kleiner zou ik de partities niet nemen, straks is er sp1 voor vista, da's al gouw meer dan 1.5 GB denk ik.

Maar je hebt nog niet geantwoord op mijn vorige vraag.

Heb je in vista gelet op het luidsprekericoontje?

En welke soundcart gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.