Ga naar inhoud

CHKDSK -> HD stuk?


LL89

Aanbevolen berichten

Toen ik deze morgen mijn pc opstartte begon hij het programma CHKDSK uit te voeren. Dit blijkt om fouten in het bestandsysteem te herstellen. In de logboeken heb ik eens nagekeken en daar staan meerdere vermeldingen in de vorm van "De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume \Device\HarddiskVolume1." en "25008: Herstel starten op 04/20/2011 om 22:17:06:239 27280: Het segmentnummer 0x1e576 in bestand 0x100000001e543 is onjuist. 25003: Het segmentnummer voor bestandsrecord 0x100000001e543 wordt hersteld. 25009: Herstel stoppen op 04/20/2011 om 22:17:06:239 "

Zo staan er een stuk of 15...

Nu vroeg ik mij af: komt dit door problemen aan de harde schijf (hardware) of is dit iets puur software-matigs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is er iets mis met de harde schijf.

Als je ingelogd bent, kan je zelf de scan en herstel opstarten.

Open het opdrachtprompt, typ CHKDSK C: /R en druk enter.

Hiermee zal de C schijf gecontroleerd worden, de slechte delen worden gemerkt zodat ze later niet meer gebruikt zullen worden en de gegevens die op de slechte plekken staan, worden in de mate van het mogelijke gerecupereerd.

Als je de melding krijgt dat de scan zal worden uitgevoerd bij de volgende opstart, accepteer je dit en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.