Ga naar inhoud

X10nets.exe probleem


Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds gisteren krijg ik na het opstarten van de pc dit bericht van Avast:

[ATTACH]10444[/ATTACH]

Nadat ik klikte op ok kreeg ik al verschillende keren een blue screen en start mijn pc vanzelf opnieuw op. Na verschillende keren proberen kreeg ik hem weer aan de praat. Verschillende scans (Avast opstartscan, Malwarebytes, Spybot S&D) brachten niks aan het licht. Ik heb de indruk dat het begonnen is na een handmatige update van Avast. Die deed ik omdat er stond dat ik niet goed meer beveiligd was.

Hieronder vind je mijn Hijackthis-log:

[ATTACH]10445[/ATTACH]

Alvast bedankt om het eens te willen bekijken.

Ann

Avast print screen.pdf

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop CLTNetCnService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete CLTNetCnService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop MySQL

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete MySQL

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista of windows 7 kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".

Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Maak een nieuw logje ter controle.

x10nets.exe is om video te streamen. Normaal is dit een veilig bestand maar het kan natuurlijk altijd besmet raken.

Het bestand staat in de map C:\Program Files\Common Files\X10\Common\

Voor de zekerheid kan je het bestand laten scannen bij Jotti.

Zet het resultaat van de scan in een volgend bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder mijn nieuwe log:

[ATTACH]10481[/ATTACH]

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop MySQL

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete MySQL

Druk op Enter.

Het bovenstaande heb ik echter nog niet gedaan omdat ik een belangrijk programma heb dat MySQL gebruikt. Moet ik het toch doen?

Jotti zegt 'Niets gevonden' over heel de lijn. Ik vermoed dat ik me dus verder niks moet aantrekken van dat venster dat Avast steeds laat zien.

Groetjes

Ann

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer dit toch maar uit.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop MySQL

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete MySQL

Druk op Enter.

Dit heeft niets met MySQL te maken want het is een overblijfsel van een besmetting die door je virusscanner werd opgeruimd.

Het bestand zelf werd verwijderd maar de registratie in het register staat er nog

O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\Program.exe (file missing)

en met deze stop en delete opdrachten wordt ook in het register de besmetting opgeruimd

Doe na de stop en delete een nieuwe scan en controleer of de hierboven genoemde lijn verdwenen is.

Als de lijn weg is, dan is het OK.

Als de lijn er nog staat, voer dan de stop en delete opdrachten uit in veilige modus, herstqrt de pc in normale modus en doe een nieuwe scan om te controleren of de lijn nu weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je vraag even heropend want het werk is nog niet gedaan.

Als Avast nog eens de melding geeft voor x10nets.exe, kijk dan eens welke mogelijkheden er zijn bij de "aanbevolen acties".

Kies voor "negeren" of "niets doen" of iets in die aard en zet ook een vinkje bij "mijn antwoord voor dit programma onthouden".

Dan zal dit de volgende keer niet meer gemeld worden als mogelijke bedreiging.

Verder mag je ook het volgende nog doen.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar kunnen besmette herstelpunten tussen zitten die je zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Configuratiescherm -> Systeem en Onderhoud -> Systeem -> tabblad "Systeembeveiliging" -> vinkje weghalen bij de schijf waarvan je de herstelpunten wil verwijderen -> klikken op "toepassen".

Dan krijg je de schermmelding “Weet u zeker dat u systeemherstel wil uitschakelen”. Klik hier op “Systeemherstel uitschakelen”. Dan zijn alle herstelpunten verwijderd op de aangeduide schijf.

Zet daarna opnieuw een vinkje bij de harde schijf. Maak meteen ook een nieuw herstelpunt, zodat je niet hoeft te wachten op een automatisch herstelpunt van het systeem.

Als dit allemaal gedaan is, heb je een pc die helemaal "proper" is en mag je het onderwerp opnieuw als opgelost markeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit,

Ik heb gedaan wat je in je voorlaatste post zei (ivm MySQL) maar nu kan ik het programma dat MySQL gebruikt niet meer opstarten. :frown: Er is dan toch blijkbaar iets weg dat ik nodig had. Hoe kan ik dat oplossen?

ETA: Ik heb Mysql opnieuw geïnstalleerd en mijn probleem is opgelost.

aangepast door AnnD
Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijn O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\Program.exe (file missing) is weer terug.

We gaan ze maar laten staan aangezien ze blijkbaar toch te maken heeft met de installatie van MySQL.

Herstelpunten verwijderen heeft geen invloed op de actuele situatie en werking van de pc.

Je kan de oude herstelpunten dus rustig verwijderen zonder MySQL weer te verliezen.

---------- Post toegevoegd om 05:58 ---------- Vorige post was om 05:53 ----------

Bijna vergeten.

Wat je ook nog zou moeten doen is het Vista SP2 installeren want ik zie in het logje dat je nog steeds met SP1 werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.