Ga naar inhoud

Samsung dongle vs Telenet


GiMe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Had volgende configuratie :

-Digicorder

-PC draadloos op internet

-Laptop draadloos op internet

-Samsung LED-TV met Samsung Dongle WIS09ABNG (USB)

-Draadloze modem Speedtouch 716

Dit geheel functioneerde behoorlijk voor wat de overdracht van muziek en afbeeldingen van PC naar kTV en sommige internettoepassingen naar kTV (Widgets) betrof.

Ben overgestapt naar Telenet voor mijn telefoon & internet met thans ipv Speedtouch :

-modem : CBN CH6541E met WiFi

-Switch DTG DINH Telecom

De 2 draadloze connecties met PC en laptop heb ik in orde gekregen maar de Samsung dongle weigert alle dienst en wordt bovendien niet herkend door het netwerk van de PC.

Bij het inpluggen in de TV wordt wel gevraagd of deze WLAN adapter moet geconfigureerd worden als draadloos, maar er komt geen vervolg op deze uitnodiging.

Is er iemand die me op het juiste spoor kan brengen ?

Bedankt op voorhand.

GiMe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste GiMe

Staat de beveiliging van de draadloze router ingesteld op WPA2_PSK, WPA_PSK of WEP ?

Standaard kan die op WPA2_PSK2(AES) staan, wat niet wordt ondersteund door jouw Samsung TV.

Dit kan je nagaan door ff naar http://mijntelenet.be te gaan .

- inloggen gebruiksersnaam/paswoord

- daar vind je in een 'tab' instellingen van je Wifi Modem

- Hier kan je SSID / type beveiliging e.d. aanpassen

Ook zou je gebruik kunnen maken van je UTp kabel van je Digicorder, hieraan, switch plaatsen , en met UTp naar je Samsung TV gaan, en 1 'tje terug naar je Digicorder :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hei clarkie,

Daar waar het met (mijn vorige provider) BASE met Speedtouch modem kinderspel was om het geheel te configureren, lukt het van geen kanten met de modem van Telenet.

Is het nu omdat Telenet maar 2 IP adressen aanvaardt (thans in gebruik : PC en laptop) of een andere voor mij duistere reden, in ieder geval ik zit zo vast als een muur.

Met de handleiding van Samsung in de hand slaag ik er niet in om via de KTV de draadloze verbinding te configureren louter omdat er geen spoor te bekennen valt op de KTV of het netwerk van de WLAN adaptor (Samsung dongle Wis..)

He-elp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC en Laptop functioneren perfect op internet via de modem van Telenet.

Digicorder doet alles wat ie moet doen.

Wat echter vroeger perfect functioneerde via de Dongle nl het doorsturen van muziek en afbeeldingen van PC naar mijn KTV, en het consulteren via internet van Yahoo widgets (News, Weather, Finance......) lukt thans niet meer.

Met de handleiding van Samsung heb ik het vroeger wel klaargespeeld maar met Telenet ....noppes !

Zie jij licht in deze voor mij inktzwarte duisternis ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.