Ga naar inhoud

PC maakt VEEL lawaai


Psywaii

Aanbevolen berichten

hey iedereen, ik heb een probleem met de temperatuur van men pc denk ik.

als ik zware games opzet (Fifa,Cod,...) begint de fan harder en harder te gaan tot het echt heel hard draait. extreem veel lawaai als gevolg =/

Speedfan vertelt me :

Fan1:2090 RPM

Temp1 : 37C

Temp2 : 25C

Temp3 : 88C

Temp : -128C

HD 0 : 32C

Core 0 : 98C

Core 1 : 99C

Core 2 : 99C

Core 3 : 99C

Lijkt me toch vrij hoog?

Ik heb men pc ook al opengemaakt en de fan volledig gestofzuigt maar dit heeft geen effect gehed op het lawaai.

Groeten,Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke processor gebruik je in je systeem want zoals MisterT al zegt dit kan niet gezond zijn voor je pc.

Welke koeler gebruik je nu?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een beter overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik heb de pc al een jaar en het is sinds enkele weken pas dat ik problemen heb ermee.

Maar ik heb men pc hier staan (zijkanten eraf geschroeft) en volgens speedfan is de temperatuur 99C; maar mijn pc voelt totaal niet warm aan.

Zou er een temperatuursensor kapot zijn fzo ?

---------- Post toegevoegd om 14:22 ---------- Vorige post was om 14:19 ----------

Pc staat 5 minute op , temperatuur is nu gedaald naar 60

ik heb trouwens de videokaart vanbinnen wat stofvrij geblazen met een haardroger ( koude lucht :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een defecte sensor kan altijd uiteraard.

Normaal is een CPU zo i zo tegen overtemperatuur beschermt daar het systeem dan gewoon uitschakeld.

Nu 60°c is op zich niet overdreven maar toch nog steeds aan de hoge kant hoor.

Zelf heb ik een i7 875K en die komt niet boven de 37°c dit welliswaar met Schyte Mugen als koeler.

Lees de temperatuur van de cpu eens uit met Coretemp en geef ons de waarden die dat tooltje meld.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.