Ga naar inhoud

Na Windows 7 Crash linux geinstalleerd, maar werkt niet optimaal


Aanbevolen berichten

Ik heb twee weken gelden een PC crash gehad, start niet meer op na vakantie Ik vermoed dat dit komt door de handling in de luchthaven, maar het zou ook een virus kunnen zijn.

Mijn PC startte niet meer op onder windows en ook herstel bleek niet meer te lukken. Diagnostics stopte bij de controle van het geheugen (ik weet niet of dit HD of RAM was).

Om mijn bestanden te redden heb ik Puppy gedownload en daarmee kon ik toch nog aan mijn HD (sommige bestanden gaven errors bij kopieren) Aangezien Puppy werkte heb ik Ubuntu geprobeerd en dat werkte, na installatie werkt dit prima voor internet, maar op sommige bestanden van de HD crasht Ubuntu, bij kopieren wordt het scherm donker en moet ik 2 min wachten.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, beschadigde bestanden op HD? of beschadigde hardware (Ram Proccesor)?

De pc waarover het gaat is een Dell Studio 1745 notebook met 500 GB Sata, 4 GB ram, intel 2 duo core processor 2.13 Ghz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 staat nog op afzonderlijke partitie (9GB), Ubuntu staat op een andere partitie (6GB)

Ik heb de indruk dat het om verschillende soorten bestanden gaat: foto's (JPG), video files (AVI), muziek bestanden (vnl AAC). Bij albums of mappen gaat het over 1 of 2 bestanden in de map. zeer merkwaardig, want Ubuntu kan de grootte en type van het bestand zien, maar bij selecteren of kopiëren loopt het fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Ubuntu kan ik nog aan alle bestanden van de HD, maar bij sommige bestanden blokkeert Ubuntu.

Ik heb ook al de live puppy (linux) gebruikt en die gaf ook errors bij sommige bestanden, maar ik zal het vanavond nogmaals proberen met de live cd van Ubuntu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via live cd's (puppy linux en ubuntu) nogmaals geprobeerd de probleembestanden te kopiëren, maar telkens waren er errors. Daarom heb ik ubuntu opnieuw geïnstalleerd en de HD geformateerd.

Maar nu krijg ik bij opstarten een SMART warning (imminent disc failure ahead).

Ik neem aan dat ik mijn harde schijf mag vernieuwen of zijn er andere zaken die ik nog kan doen om alsnog mijn harde schijf te blijven gebruiken.

Als ik mijn hd vervang wil ik ook zeker zijn dat de rest van de hardware goed werkt, Is er onder ubuntu een goed programmaatje dat bruikbaar is om een hardware controle uit te voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb knoppix ook op andere forums vermeld gezien, maar als ik dit gebruik bij opstarten krijg ik geen gebruiksvriendelijk OS als puppy of ubuntu maar enkel een command terminal.

Ik heb net een nieuwe HD (Seagate ST9500325AS Momentus 500GB) besteld, ik hoop dat het daarmee opgelost zal zijn. Ik heb nog nooit een HD vervangen, maar ik vermoed dat dit niet zo moeilijk zal zijn, want ik moet mijn gegevens van mijn oude HD niet recupereren die is toch net geformatteerd.

Indien het niet lukt laat ik het wel weer weten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb knoppix ook op andere forums vermeld gezien, maar als ik dit gebruik bij opstarten krijg ik geen gebruiksvriendelijk OS als puppy of ubuntu maar enkel een command terminal.

Dat komt omdat Knoppix in eerste instantie is voorzien als livecd en niet om te installeren op je harde schijf als volwaardig besturingssysteem.

Probeer de grafische interface eens te starten met het commando startx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.