Ga naar inhoud

Externe HD "read only"


BertM

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe HD van Seagate, FreeAgent Drive van 500 GB.

Op mijn eigen pc werkt het ding perfect.

Koppel ik de HD echter aan op een andere PC (werk, vriendin, ...) kan ik niks meer op de schijf zetten en deleten, ze wordt dus plots "read only".

Op de pc's waar de schijf niet werkt, krijg ik bij eigenschappen van de disk de tab "security", waar ik de bevoegdheden kan zien, maar ik kan er niks aan wijzigen.

Op mijn pc, waar de disk dus perfect werkt, krijg ik bij eigenschappen die tab "security" helemaal niet, en kan ik dus ook de bevoegdheden niet wijzigen.

Hopelijk heeft iemand een oplossing, want het is bijzonder vervelend dat ik maar vanop 1 pc naar een externe schijf kan schrijven.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook het juiste type doorgeven (modelnummer).

Zit er standaard software op die schijf, waarmee je die schijf kan beveiligen?

Wat zie je in schijfbeheer?

Seagate Free Agent Go 500 GB - 9ZA2AH 500.

Er zit een "manager software" op de schijf, daar is een optie security, maar ik kan nergens read only of zo aanduiden of bevoegdheden toekennen.

Op de pc waar het werkt zie ik de tabs : algemeen - automatisch afspelen - extra - hardware - delen - quotum

Op de pc waar het iet werkt zie ik tabs : general - autoplay - tools - hardware - sharing - security

In die tab security zie ik van alle bevoegdheden, maar ik kan ze niet wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijkheid is dat je schijf telkens je ze los koppelt van je PC automatische vergrendeld wordt.

Zie onderstaande afbeelding en deze handleiding op blz 36.

Hoe je dat oplost zie je ook op de afbeelding.

http://www.seagate.com/staticfiles/support/freeagent/fa_win_ug_en.pdf

Een tweede mogelijkheid is kijk eens op die andere PC in schijfbeheer of die schijf daar herkent wordt, of ze actief is, misschien moet ze daar geïnitialiseerd worden.

seagate.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijkheid is dat je schijf telkens je ze los koppelt van je PC automatische vergrendeld wordt.

Zie onderstaande afbeelding en deze handleiding op blz 36.

Hoe je dat oplost zie je ook op de afbeelding.

http://www.seagate.com/staticfiles/support/freeagent/fa_win_ug_en.pdf

Een tweede mogelijkheid is kijk eens op die andere PC in schijfbeheer of die schijf daar herkent wordt, of ze actief is, misschien moet ze daar geïnitialiseerd worden.

seagate.png

Hartelijk bedankt. Maar een ding begrijp/vind ik niet. "Use the Seagate secure application when the seagate manager is not installed". Die manager is inderdaad niet geïnstalleerd op de pc van het werk, maar waar ik die Seagate secure application moet vinden, is me een een raadsel. Of bedoelen ze hiermee de tab "security"?

De schijf wordt altijd gevonden door de computers en ik kan de foto's, muziek, bestanden etc gewoon openen. Kan er alleen niet op schrijven. Dus ik denk dat de tweede mogelijkheid niet van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.