Ga naar inhoud

Ram Latency


Aanbevolen berichten

Hey,

Er zijn bij mij nogal wat onduidelijkheden over ram latency... Ik was onlangs naar goede ram modules op azerty aan het zoeken, namelijk naar de corsair dominator gt's. Ik zag 6 gb kits met een groot prijsverschil van 129 euro, terwijl hun geheugensnelheid even snel was ( namelijk 2000 mhz ). Het enige verschil zat hem dus in de latency. Ik heb al even gegoogled en heb zo ontdekt wat latency is en dat lc8 beter is dan lc9. Maar beide dominator gt kits hadden een LC8...Enkel was het zo dat de duurste 8-8-8-24 lc8 had en de "goedkoopere" 8-9-8-24 lc8 had. Maakt dit dan zoveel uit dat het een prijsverschil van 190 euro waard is ?

:hmmmm:

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met amper 1 cijfer verschil is de moeite niet om de duurder te kopen.

Hoe lager lacency is hoe sneller maar is uw geval maakt dat nauwelijks uit.

Maar daarom betekend nog niet dat 190 euro duurder niet verantwoord is.

Kan je de link eens geven van de geheugen module zodat we beter kunnen zeggen waarom het duurder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn twee verschillende geheugen die veel op elkaar lijken op de eerste gezicht.

Maar de duurder versie is meer bedoeld om over te klokken.

Althans wat ik kan opmaken op basis van de ean code.

Ik vermoed dat Azerty een fout heeft gemaakt bij de kermerk van de geheugen.

Best even vragen aan Azerty.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.