Ga naar inhoud

VLC player veranderd kleurenschema in windows basic


dem1

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben steeds heel tevreden met VLC player en de fout die ik tegenkom ligt waarschijnlijk aan mijn systeem.

Ik kijk mijn films op het 2e beeldscherm(TV) dat geïnstalleerd is.

Met VLC player heb ik nu het probleem dat die het kleurenschema van windows basic veranderd.

Nu kan ik die film nog steeds bekijken op mijn computerscherm, maar op de TV blijft het zwart.

Al de rest zie ik wel op mijn TV.(gekloond scherm)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook de met VLC player afgespeelde films kan zien op TV?

Waarschijnlijk is het een of andere instelling.

Alvast bedankt op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Windows automatisch het kleurenschema verandert, heeft dit dikwijls te maken met het feit dat Windows te weinig geheugen krijgt of dat de grafische kaart het op dat moment niet aankan.

Post eens een speccy logje zodat we kunnen zien welke grafische kaart er in je computer zit:

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dem1,

De versie van VLC Player waar je de problemen mee hebt is dit de zelfde als voorheen toen het wel werkte.

Wat me opvalt is het logje van Speccy zijn de redelijk hoge temperaturen van je systeem.

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz: 68 °C

256MB GeForce 8600 GS (MSI): 85 °C

488GB Seagate ST3500830AS (SATA): 50 °C

1465GB Seagate ST31500341AS (SATA): 61 °C

Was je systeem idle toen je het logje maakte?

Heb je de pc al eens op stof gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem ligt waarschijnlijk aan VLC player die niet compatibel is met Windows7.

Ik kan het wel doen spelen als ik de probleemoplosser van kleurenschema erop los laat.

Daarna is echter alles weer bij het oude.

Dus elke keer als ik een film wil bekijken op TV met VLC player moet ik de probleemoplosser gebruiken, en dan gaat het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.