Ga naar inhoud

Laptop voor Archicad enz... en videobewerking


Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Voor grafische tekenprogramma's: archicad 14, autocad, 3dsmax, photoshop enz., ook Videobewerking moet vrij vlot kunnen gaan, programma zoals sony vegas pro...
  2. Wat is mijn budget ? - MAX. 1500€
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - als het maar goed is
  4. Ga ik overklokken ? - /
  5. Ga ik later upgraden ? - kan
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - /
  7. Ga ik zelf assembleren ? - kan
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Zou leuk zijn, maar al die andere pre-installed meuk erbij is het nadeel eraan...
  9. Ga ik zelf installeren ? - kan
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - schijnt dat een i-7 geen overbodige luxe is...
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - /
  12. Heb ik specifieke wensen ? - een numpad langs het toetsenbord zou leuk zijn. Maar moet niet.

Het word dus eens tijd om onze 6jaar oude IBM te gaan vervangen.

De laptop word dus voornamelijk gebruikt voor m'n vriendin haar werk (architect-assistent/bouwkundig-tekenaar).

Heb wel al veel gezocht op internet enz... maar raak er niet uit hoeveel geheugen, welke videokaart en hoe zwaar de processor nu moet zijn...

In een i-7 heb je ook weeral enkele verschillende.. duurder is waarschijnlijk beter...

Voorlopig kom ik uit bij Dell... geen idee of ik nu moet gaan kijken naar de alienware modellen of eerder de XPS?

Gamen word met de laptop nagenoeg nooit gedaan...

Hopelijk word ik er via deze weg wat wijzer uit.

mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor XPS kiezen want alienware is meer bedoeld voor games.

Laptop kan je niet samenstelllen.

Kies dit bij samenstelling bij Dell:

2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,70 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,40 GHz

Legitieme Windows® 7 Ultimate 64-bits

6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096] ofwel

8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]

3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart indien te duur dan 1 Gb nemen

17.3-inch beeldscherm (1920x1080)

9-cel LI (2,8 Ah); tot 5 uur, 22 minuten batterijduur met 9-cel batterij -- 6 cel blijft minder lang werken

150 W wisselstroomadapter – 3D config --> zeker nodig bij tekenprogramma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.