Ga naar inhoud

printerserver software


Aanbevolen berichten

beste leden ik zoek dus een software waarbij ik buiten mijn netwerk kan printen.

Ik heb namelijk een pc omgebouwd tot ftp server en remote desktop server, maar waar ik nu mee kamp is

ik zoek software waar bij ik mijn printer kan laten printen op afstand zo danig dat ik als ik vb: een blad heb of foto gewoon kan af printen zonder dat eerst op de server te zetten en dan af te printen via remote desktop.

iemand idee?

software Windows XP professional

MVG

elisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel de printer is een canon mp540 serie hij is aan gesloten op de pc buiten het net werk met een usb kabel

ik heb al zitten zoeken naar een ipp protocol en de procedure over lopen maar mijn pc en mac kan

mijn printer niet vinden op de pc die buiten mijn netwerk

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan twee dingen doen omdat het een usb printer is.

Je sluit het aan de server en deelt het.

Een andere oplossing is een netwerk/usb switch zoals deze eventueel aangesloten op een range extender indien je draadloos wilt.

De range extender kan je op eender welk stopcontact steken en je hoeft geen kabels te leggen.

Doch je hebt wel een draadloos router nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.