Ga naar inhoud

PPTM-file openen met Mic. powerpoint 2000


Sunflower

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb dringend hulp nodig. Ik moet enkele computerbestanden afdrukken die ik moet instuderen, maar ik krijg ze niet geopend... Het is te zeggen: ik krijg ze wel geopend, maar kan ze dan enkel weergeven als dia-presentatie. Daar heb ik niet veel aan mits ik ze wil afdrukken (met 6 of 9 op een pagina).

Het gaat om PPTM-files. Mijn versie van powerpoint is die van 2000. Ik heb een compatibiliteitsprogramma gedownload op de microsoft site (zie hier: Download Details Compatibiliteitspakket voor Word-, Excel- en PowerPoint-bestandsindelingen van Microsoft Office ) maar dit geeft een foutmelding als ik het wil openen na de installatie! :-s

Inmiddels heb ik microsoft office 2007 binnengehaald via een torrent. Dit zijn BIN-bestanden, ik heb geen idee hoe die te openen en ben er niet in geslaagd, noch met Daemon light noch met de Roxio Creator.

Zelfs microsoft office 2010 heb ik binnengehaald. Ditmaal een ISO-file... Zelfde probleem hier.

Ik kan enkel het bestand branden op een cd-rom, maar ik heb geen cd-rom om dat te doen.

Ik weet dat ik een nep-cd-rom schijfruimte moet creëren via windows verkenner. (I kheb een vriend dat heel lang geleden eens zien doen). Maar geen idee hoe.

Zeer veel dank voor de hulp! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sunflower,

Met uw laatste 2 paragrafen gaan we u niet helpen. Dit is tegen de forumregels.

Wel met je eerste 2 paragrafen, maar dan minimale ondersteuning aangezien je 2 illegale Office-versies hebt gedownload.

Kan je het bestand uploaden in je volgend bericht?

http://www.pc-helpforum.be/f175/hoe-plaats-ik-een-bijlage-mijn-33011/

Vooraleer je het toevoegt, zip het bestand! (tot een .zip bestand)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie :)

Helaas ... het liep alweer snel mis.

Ik probeer het bestand te uploaden maar dan krijg ik al snel : ongeldig bestand.

Het gaat om een tiental bestanden met ongeveer 50 slides en meer dus per slide een screenshot maken is vrees ik ook geen oplossing :?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het bestand te uploaden maar dan krijg ik al snel : ongeldig bestand.

Daarom moet je er ook een zip bestand van maken.

Met Winzip kan je dat bijvoorbeeld doen.

Welke Windows hebt u? XP, Vista, 7?

Hoe groot is het bestand als je het gezipt hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, stom van me. Bedankt!

Nu heb ik inmiddels al op miraculeuze wijze de meeste van die bestanden opengekregen. Blijkbaar heb ik in het verleden al eens met het probleem geworsteld en een halfslachtige oplossing gevonden: door het op de rechtermuisknop klikken kon ik die bestanden ook openen met andere converter programma's. Voor de ene file werkte het ene, voor de andere het andere. Enzovoort. Er is slechts één file die stompzinnig dienst weigert. Die probeer ik te zippen.

Het volgende probleem is dat bepaalde slides in PDF staan. Type: 1 slide per blad ... Dat afprinten vind ik weinig verantwoord. Ik vind echter geen knop in acrobat die het probleem verhelpt. Weet iemand alternatieve programma's om deze pdf bestanden te openen of manieren om ze te converteren?

Ik heb al een convert progr gedownload (able to extract, pdf nr ppt omdat je in ptt wel kan kiezen om de slides per vier ofzo af te drukken maar de trial versie laat maar toe per 3 te converteren wat geen oplossing biedt).

Thanks!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij opent die gewoon in powerpoint 2007, en is printbaar.

Heb je tijdens de download van je compatibiliteitspakket ook het volgende gelezen en uitgevoerd?

Gebruikers van de programma's Word, Excel of PowerPoint in Microsoft Office XP en 2003: installeer alle updates met een hoge prioriteit vanMicrosoft Update voordat u het compatibiliteitspakket downloadt.

Wat je ook eens eerst kan proberen is het programma powerpoint openen.

Daar kies je openen en dan kies je in het volgend venster je powerpoint- bestand.

Nu zou het moeten openen in powerpoint zelf.

En kan je het ook afprinten.

(P.S.: kan ik het nadien wissen om privacy redenen en auteursrechtenproblemen te vermijden?)

Ja dat kan.

Klik gewoon op bericht bewerken, en verwijder het bestand.

Kies dan opslaan.

aangepast door clarkie
toevoeging wissen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo moet je nu nog enkel de hand-outs afdrukken:

In het venster Afdrukken (menu Bestand, Afdrukken of Ctrl+P) kan je in het vak Afdrukken in

plaats van Dia's (standaardkeuze) ook kiezen voor Handouts met 2, 3 of 6 dia's per pagina in

PowerPoint 7 en 97. In PowerPoint 2000 kan je daarenboven ook nog voor 4 en 9 dia’s kiezen en

de volgorde (horizontaal of verticaal) vastleggen.

De lay-out waarmee de dia's in handouts afgedrukt worden, kan verschillen van de lay-out

waarmee de dia's in de presentatie getoond worden. Handouts hebben immers een eigen model

(menu Beeld, Model, Handout-model) met eigen kleurencombinaties, eigen achtergrond, eigen

kop- en voettekst...

Bron: http://www.sip.be/cursus/powerpoint/powerpoint2000.pdf

aangepast door Kurtt
bijlage verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Dank voor uw antwoord.

Dat heb ik niet gedaan, omdat ik ms office 2000 heb. (Ik weet het, het zou al lang bij de grof huisvuilophaling moeten hebben gestaan maarja, hoe gaat dat ... ;-). Vandaar dat ik dacht gelezen te hebben dat die update niet nodig was?

Nu ja, als ik die download probeer te openen zegt hij onmiddellijk "is geen win32-bestand" ofzoiets (een foutmelding, rood met een kruisje erdoor).

---------- Post toegevoegd om 18:33 ---------- Vorige post was om 18:31 ----------

Kurtt, zonder enig probleem!! Bedankt!! :) Ik heb het meteen afgedrukt. Hoe heb je dat gedaan? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.