Ga naar inhoud

2 Lanverbindingen onmogelijk


Aanbevolen berichten

Beste,

ik zit nl met een probleem. We zitten hier met een paar pc's en laptops hier, maar het lukt mij niet om 2 lan verbindingen rechtstreeks te krijgen met de modem, ik kan wel op draadloos op mijn laptop, maar gamen lukt niet goed dan.

Ik zal ff in het kort uitleggen:

mijn modem staat boven (waar ik zit) en heeft 1 uitgang, die naar een switch wordt geleid. Daaruit vertrekken een aantal kabels, nl deze:

- Eentje voor digitale tv

- Eentje voor een lan-verbinding voor mijn laptop

- Eentje die naar een router wordt geleid die dan zo naar de pc gaat beneden

Zie afbeelding hieronder voor netwerkoverzichten (eerste is van lan, tweede van draadloos)

21kier6.jpg

maar ik zit met een probleem, als ik hierboven mijn kabel insteek en activeer, dan heb ik een lanverbinding, maar beneden is er alleen lokaal netwerk (ook na heropstart pc etc). Als ik dit beneden doe op de pc, kan ik boven op de laptop niet op een lan verbinding, alleen lokaal dus.

Hoe kunnen we dus niet van elkaar afhangen en dus gewoon beide gewoon een eigen lanverbinding hebben?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eens het merk, model en modelnummer van de modem, de router en de swtich.Je hebt een laptop en een vaste pc die allebei PC_van_Stephen als naam hebben.Dit kan voor conflicten zorgen.Verander de naam op een van deze toestellen.

Modem: Motorola surfboard cable modem (model: SB5102E)

Router: D-Link Di-624

Switch: D-Link 10/100 Fast ethernet switch (DES-1005D)Stephen is de laptop en Anita is de pc,

het staat daar 2 keer omdat ik ook draadloos verbonden was. Dus is allebei van de laptop.

Uitschakelen van het draadloos heb ik uiteraard al geprobeerd.Bedankt voor je snelle reactie btw :)

aangepast door StephenL
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn modem staat boven (waar ik zit) en heeft 1 uitgang, die naar een switch wordt geleid. Daaruit vertrekken een aantal kabels, nl deze:

- Eentje voor digitale tv

- Eentje voor een lan-verbinding voor mijn laptop

- Eentje die naar een router wordt geleid die dan zo naar de pc gaat beneden

In een normale situatie worden alle computers op de router aangesloten.

Probeer het eens en zie wat het resultaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de twee PC's moeten indien ze via een kabel werken op de router worden aangesloten. De motorola geeft maar één IP adres af dus de router moet als DNS server werken als je twee (of meer PC's tegelijkertijd wil gebruiken op het internet. Dat is trouwens de reden dat het draadloos wel werkt, want dan gaan beide PC's sowieso via de router. Je hoeft het draadloos trouwens niet uit te schakelen, je kan een combinatie van beiden doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.