Ga naar inhoud

Beeld laptop valt weg


tet

Aanbevolen berichten

Het probleem is waarschijnlijk de videokaart vrees ik. In safe mode gebruikt de PC een lage resolutie daarom zie je nog iets. Of zoals gemmeke zei het kabeltje.

Ik heb al even gekeken maar vindt geen onderdelen voor dat type...

Maar de kost zou waarschijnlijk te hoog liggen ook, die laptop is al wel een jaar of 5 denk ik niet ?

En ik vrees dat je toch al gauw 200 - 250 € kwijt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige waar ik dan nog aan kan denken, is een defecte video-chip. Deze zijn over het algemeen niet te vervangen, tenzij je een zeer handig reparatiebedrijf kunt vinden dat deze chip voor je wil vervangen. Mocht je nog garantie hebben, zou ik daar gebruik van maken. Anders kan heel misschien een erkende HP-leverancier voor je kijken of er wat met de leverancier/importeur/producent te regelen is. Maar dit zou best wel eens duurder kunnen gaan uitpakken als de effectieve waarde van de laptop (als de garantie verlopen is).

Standaard levert HP 2 jaar garantie, officieel zelfs: 2 jaar ophaal- en terugbezorg-service, onderdelen en arbeid. Maar dan zul je waarschijnlijk wel het originele aankoopbewijs moeten kunnen tonen (wettelijk niet verplicht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Tja, als ik het zo lees valt er niets meer op te lossen. Ik heb de laptop aan de kant gezet en ben op zoek naar een andere laptop. Deze laptop is bijna 5 jaar oud. Ik vind het wel balen, want hij was toendertijd niet goedkoop (1500 euro). Nog tips voor een degelijke merk laptop? Ik heb thuis ook nog een Asus en een Acer maar beide hebben problemen met het beeld door een scheurtje in de behuizing. Ze zijn niet eens 2 jaar oud.... Voor mij geen HP, Asus of Acer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt eraan wat voor gebruiker u bent. Gebruikt u hem vooral voor zakelijke doeleinden, dan zou ik Toshiba of Acer aanraden. Bent u echt een thuisgebruiker, zo ik voor een Dell of een HP gaan.

Schuertjes in de behuizing, dat wijst vaak erop dat de laptop is gevallen. Die ontstaan niet zomaar. Helaas kan dat er dus ook op duiden dat er intern schade is opgelopen. Vaak is een val namelijk eerder schadelijk voor de harde schijf of een ander intern onderdeel dan voor de behuizing.

Ikzelf werk met een HP van bijna 7 jaar oud (is echt een klassieker) voor m'n simpele thuisgebruik, dus voor Office en Internet, zakelijk werk ik met een Acer, die nu bijna 3 jaar is. Maar geen van beiden vertoont enig gebrek, behalve dat de HP wat vies is. Maar dat is een kwestie van een doekje en een kwastje. Ben ik tot nu toe alleen te lui voor geweest. Met beide laptops ben ik (voor waar ik hen voor gebruik) nog steeds heel erg tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.