Ga naar inhoud

WMP doet niet wat het moet doen..


Dippie

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb problemen met mij WMP, ik kan namelijk geen muziek naar de WMP-bibliotheek slepen (in het programma zelf). Ik heb WMP12, ligt het hem hier aan?

Ik vind dit zeer irritant, want ik gebruik het programma om muziek af te spelen tijdens het drummen. Gelukkig heb ik nu VLC Media Player gedownload, en gebruik ik die nu (werkt ook wat fijner), maar wil toch graag mijn WMP gewoon werkend hebben...

Groeten,

Doemar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je onderstaande ook gedaan?

Bron: Items toevoegen aan de mediabibliotheek van Windows Media Player

Als u een niet-gecontroleerde map met mediabestanden op uw computer hebt, kunt u deze opnemen in een van uw Windows-bibliotheek, zodat Media Player de map kan vinden.

bddf7b2a-d905-4920-ac76-6431cea296f7.jpgMenu Bibliotheken beheren

  • Klik op de knop Start4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33.jpg, klik op Alle programma's en klik op Windows Media Player.
    Als Media Player al is geopend en de modus Nu afspelen is geactiveerd, klikt u op de knop Schakelen naar bibliotheek0c578316-e144-469c-8ff0-8410564c5575.jpg linksboven in Media Player.
  • Klik in de mediabibliotheek op Organiseren.
  • Klik op Bibliotheken beheren en klik vervolgens op een van de volgende opties:
    • Muziek. Klik op deze optie om het dialoogvenster Bibliotheeklocaties Muziek te openen.
    • Video's. Klik op deze optie om het dialoogvenster Bibliotheeklocaties Video's te openen.
    • Afbeeldingen. Klik op deze optie om het dialoogvensterBibliotheeklocaties Afbeeldingen te openen.
    • Tv-opnamen. Klik op deze optie om het dialoogvenster Bibliotheeklocaties Tv-opnamen te openen.

    [*]Klik op Toevoegen.

    [*]Zoek de map in de lijst, klik op Map opnemen en klik vervolgens op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heb ik gedaan, maar dat helpt helemaal niks. Heb ook een map van Anouk daar toegevoegd, maar er gebeurde niks. Ook niet nadat ik WMP opnieuw heb opgestart (de map stond nog wel bij 'Bibliotheken beheren').

Volgens de site van Microsoft moet een nummer die je in WMP draait automatisch worden toegevoegd aan de media-bibliotheek, maar ook dit gebeurt niet. Alleen de voorbeeld-nummers staan nog in de WMP-bibliotheek..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat gegoogle kom je toch nog een heel eind.

Ik heb een forum gevonden waarin een optie werd geopperd om een corrupt database probleem handmatig te verwijderen. En dit is gelukt :)

Let op: Dit werkt met Windows 7, of het met andere OS werkt weet ik niet.

1. Klik Start en typ services.msc en druk op enter.

2. Zoek nu naar services die beginnen met "Windows Media Player" en stop deze.

3. Open Windows Verkenner en plak het volgende pad in de adresbalk:

[TABLE]

[TR]

[TD]%USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player\[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

4. Verwijder alle bestanden in het venster, of verplaats ze naar een andere lokatie.

5. Start de Media Player. De Muziekbibliotheek zal nu opnieuw opgebouwd worden

Dit was de 'handleiding' voor het handmatig oplossen van een corrupt database probleem.

Ik hoop dat ik hiermee ook andere mensen met een soortgelijk probleem help :)

aangepast door Dippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.