Ga naar inhoud

Multimedia laptop


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik was op zoek naar een laptop voor photo and video editing (photoshop ed.) . Na wat navraag op dit forum kwam ik terrecht bij deze laptop:

Details van Dell XPS 17-laptop | Dell België

Maar is deze laptop niet wat 'te zwaar', voor hetgene wat ik eigenlijk maar verlang ervan. Want momenteel gebruik ik photosho op een dual core E5300 @ 2.60 Ghz

Dus als ik zou inboeten aan prestaties, zou ik toch een laptop kunne kopen van een veel hogere kwaliteit zoals deze:

http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-f-series/vpcf22l1e

Of zou ik beter een andere sony vaio kiezen, want ik denkt dat het zeer kwalitatieve laptops zijn, en daarvoor zou ik wel wat willen betalen. (max budget van 1000 eur).

Klopt mijn beredenering? Ik weet dat de dell wel veel krachtiger is, maar de sony zou ook wel 'the job' kunnen doen toch? En zoja, is het kwaliteitsverschil dan zodanig groot met de dell dat de sony evenveel kost met minder prestatie.

Bedankt

aangepast door boomie
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop dat je gevonden hebt is ook een heel goede laptop.

Het heeft usb 3.0 aan board wat een pluspunt is.

Je mag Sony gerust hart kopen.

Dell is wel iets sneller maar Sony van uw type moet niet zoveel onder doen.

Huh, dat begrijp ik niet (voor alle duidelijkheid, van de dell is het de meest rechtste).

Dus de dell met een intel core i7-2630QM met 6gb DDR3 RAM en een grafische kaart van 3 GB is maar iets sneller dan de sony met een Intel® Core™ i5-2410M met 4GB DDR3 RAM en een grafische kaart van 1GB. Nice xD

Of mag ik me gewoon niet blindstaren op die cijfers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

grafische kaart van 3 GB tegenover grafische kaart van 1GB

Natuurlijk is de videokaart van Dell veel sneller dan van Sony maar voor wat je wilt gebruiken is 1 Gb ruim voldoende.

3 Gb is ideaal bij games of puur 3D tekenen enz.

6gb DDR3 RAM tegenover 4gb DDR3 RAM

Voor wat je wilt gebruiken is 4 Gb ruim voldoende.

6 Gb ga je niet zo vlug gebruiken. Het is op lange termijn dat je het kan gebruiken.

Maar uw laptop kan ook tot 8 Gb ram geheugen hebben en dus kan je later nog altijd updaten.

intel core i7-2630QM tegenover Core™ i5-2410M

I7 is wel sneller dan i5 in uw geval maar I5 is meer dan ruim voldoende voor wat je wilt gebruiken.

Maar je dient ook op een nuchterige maag te bekijken:

Stel dan Dell 9 Pk is dan Sony 7 Pk is.

Voor wat je nodig hebt is 5 Pk genoeg.

Beiden laptop kunnen 5 Pk aan maar moet je daarom 9 Pk laptop kopen?

Dus als Sony voor u een ideaal prijs is dan zou ik het kopen.

Mijn laptop is snel maar lang niet zo snel als wat jij gekozen hebt.

Ik kan er alles mee doen wat ik wil.

Dus met de Sony zal je zeker alles kunnen doen wat je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.