Ga naar inhoud

Internetproblemen: Pagina's openen niet en slechte verbinding


Aanbevolen berichten

Ik heb internetproblemen: zie hieronder twee vragen:

1. Ik wilde van het weekend vluchten zoeken op budgetair, cheaptickets, etc., maar wanneer ik hierbij van een andere bestemming terug wilde vliegen dan waarheen ik mijn heenvlucht wilde (bijvoorbeeld naar Parijs, terug vanaf Nice) dan werkte dit niet op mijn laptop en wel op mijn iPad. Ik gok dat dit aan de beveiliging ligt? Niets gedaan om het probleem op te lossen omdat ik niet zou weten hoe.

2. Daarnaast heb ik veel internetproblemen met draadloos internet, waarop mijn provider UPC aangeeft dat ik frequentie moet wijzigen als dit zo is, maar ik moet dit bijna elke dag doen. Wat ik geprobeerd heb: modem opnieuw opstarten, UPC bellen voor hulp, frequentie wijzigen. Is hier wat aan te doen?

Mijn netwerk:

Internet komt volgens mij binnen op een modem (Thomson, model: TWG850-4U).

Ik heb een laptop (Sony Vaio, model: VPCEC4M1E), een printer (Canon MP620) een iPad 1 en twee iPhones 4 in gebruik.

Zoals hierboven beschreven heb ik probleem 1 alleen op de laptop. Probleem 2 geeft het meeste last op mijn laptop, maar soms worden de iPad en iPhones ook erg traag en ontvangt de printer de printopdrachten niet.

UPC is mijn provider.

Ik heb een NOD32 antivirusprogramma.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de eerste probleem:

Download Ccleaner

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.

Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.

Soms is 1 analyse niet voldoende.

Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.

Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken.

Klik op “JA”. Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Ook register reinigen

Herstart de computer.

Frequentie wijzigen: wat bedoeld je hier mee?

Bij SSID?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het tweede probleem :

Wireless betekent radio en radio betekent (kans op) storingenxD.

Wifi gebruikt verschillende kanalen binnen een frequentieband (2,5 MHZ).

Probleem wordt echter dat er meer en meer draadloze netwerken zijn die elkaar kunnen storen.

Hier in Europa heb je 11 kanalen die door Wifi gebruikt worden. Indien je nu twee of meer zenders hebt op hetzelfde kanaal dan kan dat problemen geven. Daarom raadt de service provider steeds aan om van "frequentie" (moet dus zijn "kanaal" te veranderen). Twee of meer verbindingen op één kanaal wil niet zeggen dat het niet zal werken maar de kwaliteit van de verbinding en de betrouwbaarheid gaat er op achteruit. (Het is alsof je met meerderen door elkaar praat, je verstaat elkaar nog wel, maar het wordt moeilijker).

Je kan een wifi router instellen op kanaal 1 tot 11. De meeste routers staan per default op 1, 6 of 11. Dit zijn de enige kanalen die elkaar niet "overlappen".

In de praktijk moet je dus een kanaal kiezen dat zo weinig mogelijk gebruikt wordt.

Hier is een erg handige tool voor

NetSurveyor - Free software downloads and software reviews - CNET Downloads, deze is gratis.

Als je een 64 bit OS draait zul je echter de Pro versie moeten gebruiken, deze is betalend, maar je kan de trail gebruiken (10 keer). Normaal heb je hem maar een paar keer nodig.

NetSurveyor Network Discovery Tool | Nuts About Nets

Als je het programma start, gaat het via je PC de Wifi omgeving in kaart brengen. Het is een uitgebreid programma, maar je hebt alleen het eerste scherm nodig.

post-26208-1417704477,4265_thumb.jpg

Hier zie je een diagram van alle netwerken binnen bereik met hun kanaal en bezetting. Zoals je ziet is Kanaal 1 en 11 het zwaarste bezet gevolgd door 6. Mijn netwerk staat op kanaal 3 en ik ben daar vrijwel alleen. (ik had ook 8 kunnen nemen).

Als je dit op jou PC doet dan zie je snel hoe de toestand daar is.

Je kiest dan een zo leeg mogelijk kanaal en indien mogelijk laat je een kanaal vrij tussen het volgende dat in gebruik is. Dat kanaal stel je in op je router.

Hopelijk helpt dit, want er zijn nog veel andere factoren maar dit is de meest voorkomende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.